اثرگذارترین و مظلوم ترین قشر جامعه، طلاب و روحانیون هستند

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه اثرگذارترین و مظلوم ترین قشر جامعه، طلاب و روحانیون هستند، گفت: هرچه تعامل بیشتر باشد نقش مسجد در جامعه پررنگ تر خواهد شد و باید کاری کنیم تا ائمه جماعات انگیزه بالایی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدحسین کاظمی امروز (۷ تیر) در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث احیای مساجد و نمازخانه ها در ادارات بسیار مهم است.

 

امام جمعه سربیشه ادامه داد: ادارات بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای ائمه جماعات در نظر گیرند و طلاب را جذب کنند و امیدواریم این موضوع فراگیر شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: فهرست روستاهای هدف و پرجمعیت تهیه شود و به مبلغین آن روستاها خدمات و حمایت هایی ارائه کنیم و اگر روستایی فاقد روحانی و مبلغ است به تربیت طلبه در این روستاها باید بپردازیم و بحث اعزام مبلغ و طلاب را در دستور کار خواهیم داد.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه هر مسجد یک نماز جمعه کوچک است، گفت: پل ارتباطی دوسویه بین مسجد و ارکان فعال در آن وجود دارد و هر چه تعامل بیشتر باشد نقش مسجد در جامعه پررنگ تر خواهد شد و باید کاری کنیم تا ائمه جماعات انگیزه بالایی پیدا کنند.

 

امام جمعه سربیشه ادامه داد: بخشی از پیشرفت اسلام به ثروت حضرت خدیجه(س) وابسته بود و بدون پشتوانه مالی نمی توان کاری را از پیش برد و این قضیه را به هر شکلی که ممکن است باید پیگیری شود.

 

وی تاکید داشت: پُر اثرترین و کم توقع ترین و مظلوم ترین قشر جامعه، طلاب و روحانیون هستند که متاسفانه به خوبی حمایت نمی شوند و این حمایت را باید پوشش دهیم.

 

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: در بحث کانون های مساجد اختیاری به ائمه جماعات داده شده است و باید این ارتباط دوسویه باشد و آن را پویا کنیم تا شاهد پیاده شدن اهداف باشیم.

 

 

 

کد خبر 1275297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha