تکاپو و هیجان جشن های غدیر در نجف آباد

همزمان با دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم، تکاپو و هیجان و نشاط خاصی در نجف آباد ایجاد شده که همدلی و مشارکت آحاد جامعه و نهادهای فرهنگی را ترسیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دهه ولایت و امامت روزهای شادی و شور مومنین و شیعیان امیرالمومنین(ع) است که شکرگزار نعمت ولایت و امامت هستند.  

این روزها شکر نعمت با جشن و مراسم ها همراه است و شیعیان در شهر و روستاها به برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع شاد می پردازند و کار منتظر تصمیم و دستورالعمل های ابلاغی نمی ماند.

 

جشن های مردمی و مشارکت آحاد جامعه برای گرامیداشت این ایام تجلی همدلی و همبستگی بوده و توانتسته این مناسبت بزرگ را گرامی بدارد و خاطرات زیادی را ترسیم کند.

نهادهای اداری و خدماتی هم در کنار مردم سهم خود را ایفا می کنند، که در شهرستان نجف آباد این همکاری های اداری و مردمی تجلی پیدا کرده است.

 

مساجد محلات مختلف شهری و روستایی هر کدام محور برنامه ها و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری برای غدیر هستند و نسل جوان و نوجوان پیشران این حرکت ماندگار خواهند بود.

همه به دنبال انتقال پیام غدیر نسل به نسل هستند و این یک ماموریت و وظیفه مهمی است که تا قیامت ادامه دارد و نباید این موضوع مهم ابتر بماند و یا اینکه کوتاهی از سوی مردم رقم بخورد.

 

15 جشن مردمی در نجف آباد

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد به برنامه های ایام عید غدیرخم اشاره کرد و اظهارداشت: 15 جشن مردمی در نقاط مختلف این شهر در طول دهه ولایت و امامت اجرا می شود.

علیرضا خاکسار، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و گرامیداشت واقعه غدیر را مهمترین هدف در انجام این برنامه ها اعلام کرد و اذعان داشت: تبلیغات شهری نیز به صورت ویژه و گسترده در سراسر شهر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: گروه های مردمی نیز با مدیریت شهری در اجرای این برنامه ها همکاری می کنند.

جلوه های هنر و هنرمندان در عید غدیر

 

یکی از جنبه های مهم جشن های دهه ولایت و امامت شکوه و تجلی برنامه های هنری در عرصه های مختلف است که هنرمندان میدان دار آن هستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد گفت: گروه های هنری در قالب جشن ها و همچنین رویدادهای محله ای و آموزشگاهی در این ایام برنامه هایی را اجرا می کنند.

محبوبه عبادالهی افزود: تشکل های مردمی و سازمان های اداری و خدماتی با تعامل بین گروه های هنری از ظرفیت هنرمندان در رشته های مختلف برای این ایام استفاده می کنند.

 

 کانون های مساجد، نقطه عطف جشن های غدیر

 

وی همچنین به فعالیت خودجوش و هدفمند کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: این تشکل های مردمی با مشارکت گروه های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی در هر محله ای جشن و رویدادهایی را به این مناسبت برگزار می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف آباد افزود: یکی از جلوه های ممتاز فعالیت های این مراکز، نقش محوری جوانان و نوجوانان در برگزاری مراسم ها و مخاطب قرار گرفتن این گروه سنی است.

وی ادامه داد: تنوع برنامه های کانون های مساجد باعث جذب اقشار مختلف شده و در هر محله شاهد تنوع فعالیت ها خواهیم بود.

نقش همگانی جامعه در بزرگداشت عید غدیر

 

امام جمعه نجف آباد تبلیغ غدیر و بزرگداشت این واقعه را وظیفه مهمی بیان کرد و اذعان داشت: هر فرد شیعه امیرالمومنین این چنین نقشی را برای تبلیغ غدیر بر عهده دارد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی افزود: این وظیفه دینی نباید بر عهده دستگاه های اداری قرار گیرد بلکه همه در این راستا نقش داشته و باید سهم خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: شکرگزاری نعمت ولایت امیرالمومنین اهمیت زیادی دارد از این رو با تبلیغ این پیام و همچنین گرامیداشت این عید بزرگ، قدردادن آن باشیم.

کد خبر 1275545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha