جشن غدیر در مساجد زنجان برپا می شود

همزمان با عید سعید غدیر، بچه های مساجد استان زنجان ضمن آذین بندی مساجد، خود را برای برگزاری مراسم جشن به همراه احساس شیرینی و شکلات در مساجد مهیا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، از عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم به عنوان هفته امامت و ولایت نامگذاری شده است و به همین منظور مراسم جشن به همراه توزیع گوشت قربانی در مساجد استان زنجان را شاهد بودیم.

 

در کنار این برنامه ها، مسابقات فرهنگی در قالب مسابقات کتابخوانی و نقاشی با موضوع امامت و ولایت برای کودکان و نوجوانان در مساجد دایر بود.

 

در عید سعید غدیر خم که به عید امامت نیز نامگذاری شده است نیز مراسم جشن و احسان شیرینی و شکلات به همت بچه های مسجد برگزار خواهد شد.

 

برخی از این جشن ها به صورت محله ای و با عنوان شمیم غدیر با مولودی خوانی مادحین اهل بیت عصمت و طهارت و با اجرای برنامه های شاد و نورافشانی برگزار خواهد شد.

 

غدیر خم از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است و به آن عید الله اکبر و عید آل محمد (ص) نیز گفته می‌شود. در این روز که مصادف با سال 10 هجری بود، پیامبر اکرم (ص) همراه با هزاران نفر برای به جای آوردن مناسک حج، از مدینه به طرف مکه حرکت کرد.

 

از آنجا که این سفر، آخرین حج ایشان بود به حجة الوداع مشهور شد؛ وقتی اعمال حج پایان یافت، پیامبر (ص) همراه مسلمانان مکه را ترک و به طرف مدینه حرکت کردند، ۱۸ ذی‌الحجه به غدیر خم (رود و ناحیه‌ای میان مکه و مدینه) رسیدند در این مکان جبرئیل آیه تبلیغ را بر پیامبر (ص) نازل کرد و از جانب خداوند، به رسول خدا (ص) امرکرد تا حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی و وصی بعد از خود، به مردم معرفی کند.

کد خبر 1275786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha