قاچاق کالا و ارز درترویج فقر و بیکاری اثرگذار است

طالبی گفت: موضوع قاچاق کالا و ارز یک پدیده شومی است که اثرات بسیار سوء و مخربی را بر اقتصاد جامعه، فقر، بیکاری دارد چراکه عوارض دولتی در آن پرداخت نمی شود و به دنبال آن ارتشاء و اختلاس صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی امروز به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در آستانه دوازدهم تیرماه سالروز پیام تاریخی مقام معظم رهبری برای مقابله با قاچاق کالا و ارز هستیم و جا دارد که با هم افزایی این مهم را پیگیری کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز یک پدیده شومی است که اثرات بسیار سوء و مخربی را بر اقتصاد جامعه، فقر، بیکاری دارد  چراکه عوارض دولتی در آن پرداخت نمی شود و به دنبال آن ارتشاع و اختلاس صورت می گیرد در نتیجه همت بالایی می طلبد تا بتوانیم با این پدیده شوم مقابله و به حداقل برسانیم.

 

به گفته طالبی؛ در سال 1401 میزان کشفیات قاچاق کالا و اجناس معادل 147 میلیارد تومان بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 1401 کشفیات قاچاق کالا و اقلام رقمی معادل 23 میلیارد بوده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه امسال که مبلغ 40 میلیارد است، بیش از 70 درصد رشد را نشان می دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قاچاق کالا از داخل به خارج کشور و چه از خارج کشور به داخل ایران از استان سیستان و بلوچستان و هم از سمت افغانستان به ایران صورت می گیرد، گفت: بیشترین حجم قاچاق شامل فرآورده های سوخت، دام های سبک و سنگین، مواد خوراکی و آرایشی است.

 

 

کد خبر 1275924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha