مدیران کانون های مساجد گام های موثری در احیای مسجد تراز اسلامی برمی دارند

انقانی گفت: مدیران کانون‌های مساجد به عنوان نیروهای اجرایی جهادی و مخلص گام مهمی در راستای احیای مسجد تراز اسلامی برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مرتضی انقانی، در آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت مساجد که با شعار مسجد، کانون و نشاط با حضور حجت الاسلام رحیمی،امام جمعه ساوه و اعضا و مدیران کانون های فرهنگی هنری در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به جامعه هدف خود می توانند گام های موثری در راستای تبیین سیره و منش علوی بردارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تقارن این اعیاد مبارک با ایام اوقات فراغت و کلاس های تابستانی بیان کرد: این تقارن فرصت مناسبی برای آغاز برنامه ها اوقات فراغت با محوریت ترویج و تبیین فرهنگی دینی و علوی است.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، افزود: امام ما که امام نور، امام صفا و امام تقوا بود؛ حقیقت مسجد را از اسلام ناب دریافت کرد و اهمیت و جایگاه مساجد را در صدر اسلام،طول تاریخ و انقلاب اسلامی تشریح و تبیین و در مورد خلوت شدن مساجد به ما هشدار داد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ابتکار امام استفاده از پایگاه‌های نور یعنی مساجد بود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که هیچ یک از ما نباید و نمی‌توانیم خطری را که از کمبود مسجد یا ضعف و نارسایی مساجد جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌های آینده را تهدید می‌کند غافل بمانیم و خود را از برکات عظیمی که مسجد تراز اسلامی به کشور و نظام و مردم هدیه می‌کند محروم سازیم.

 

انقانی ادامه داد: ایشان فرمودند، کانون های فرهنگی هنری مساجد در احیای کارکردهای واقعی مسجد و نزدیک کردن مسجد به جایگاه تراز اسلامی خود بسیار موثر هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نیروهای اجرایی جهادی و مخلص در صحنه زندگی مردم و محله با ساماندهی فعالیت‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع خصوصاً در ایام فراغت از مدرسه دانش آموزان گام مهمی در احیای مسجد تراز اسلامی برمی‌دارند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار فعالان فرهنگی فرمودند: امروز به تنهایی از افراد و مجموعه‌ها کاری بر نمی‌آید و باید جبهه تشکیل داد و متحد شد و به صورت هم‌افزایی فعالیت‌ها را انجام داد، اضافه کرد: امروز در این جمع صمیمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه، بنده تبلور این فرمایش را مشاهده کردم و از همه مسئولین و مربوطین که این همت را اراده کردند بسیار سپاسگزارم.

 

انقانی خاطر نشان کرد:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ساوه نمونه عینیت یافته فعالیت‌های هم افزایی دستگاه‌ها و فعالیت‌های جبهه‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان مرکزی هستند.

 

وی ادامه داد: مجموعه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و همچنین ستاد کانون‌های مساجد در استان درصدد این هستیم که از تمام توان و ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های همسو و هم وظیفه برای تسهیل امور و جذب نوجوانان و جوانان، خصوصاً در اوقات فراغت استفاده کنیم.

کد خبر 1275946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha