کانون های مساجد بستر مناسبی برای تربیت نیروی تراز انقلابی هستند

بیات با اشاره به اینکه کانون های مساجد بستر خوبی برای تربیت نیروی تراز انقلابی هستند، گفت: کانون های مساجد به پویایی مسجد و محله کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، بهرام بیات، بخشدار زنجانرود در جلسه دهیاری ها با حضور مدیر ستاد و همکاران فهمای استان زنجان به اهمیت کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است در هر مسجدی کانون فرهنگی هنری دایر می شود، شاهد رونق و پویایی مسجد و محله هستیم.

 

وی با یادآوری اینکه مساجد روستاهای بخش زنجانرود ظرفیت ایجاد کانون دارند، تصریح کرد: کارهای فرهنگی در روستاها در سایه کانون های مساجد میسر است.

 

بیات با اشاره به اینکه کانون های مساجد بستر خوبی برای تربیت نیروی تراز انقلابی هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای این بخش فاقد روحانی مستقر هستند از اینرو نیازمند تاسیس کانون در مساجد هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی به تاریخچه و فلسفه راه اندازی کانون های مساجد از سال 71 اشاره کرد و گفت: ستاد کانون های مساجد پس از تصویب اساسنامه در سال 97 به صورت مجموعه مستقل زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

محسن اسلامی به فعالیت 385 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان زنجان اشاره کرد و افزود: 58 درصد کانون ها روستایی و 42 درصد شهری است.

 

وی به وجود یک باب کانون در شهرنیک پی و 6 باب کانون در روستاهای این بخش اشاره کرد و گفت: روستاهای این منطقه ظرفیت لازم برای تاسیس کانون دارند و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان آمادگی خود را برای تاسیس این مراکز در جوار مساجد روستاهای بخش نیک پی اعلام می دارد.

 

اسلامی ضمن تشریح نحوه تاسیس کانون فرهنگی هنری برای دهیاران نیک پی تصریح کرد: درخواست های مربوط به تاسیس کانون در پروسه زمانی کمتر از 15 روز بررسی و مجوز کانون فرهنگی هنری مسجد صادر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به اهم برنامه های کانون های مساجد در طول سال اشاره کرد و افزود: روز گذشته افتتاحیه دوره های اوقات فراغت تابستانی در زنجان برگزار شد و کلاس های تابستانی در کانون های مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد کلید خورد.

 

وی به تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاه های فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: سازمان ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه ای و سپاه استان مجموعه هایی هستند که به منظور پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری با ستاد همکاری می کنند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه 3 درصد از اعتبارات فرهنگی دهیاری ها قابل هزینه در برنامه های مسجد است، افزود: آماده اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در روستاهای استان هستیم.

کد خبر 1276070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha