میز مسئولیت متعلق به شهدا و ملت است امانت دار باشیم|لزوم ورود جدی دولتمردان برای گشایش سفره مردم

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال رهبری مبنی بر رشد تولید؛ مهار تورم گفت: دولتمردان جدی تر ورود کنند تا شاهد رونق سفره های مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری امروز( ۳شهریور) در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز استان در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند گشاینده امور است در رحمت را به روی انسان می گشاید اما فتح الهی دو کلید دارد یک کلیدش وجود نازین حجت خدا در روی زمین است و کلید دیگر تقواست، اظهار کرد: اگر تقوا داشته باشند ما در برکات آسمان و زمین را روی آنها می گشاییم.

وی با بیان اینکه کسی که امام و حجت خدا را قبول نداشته باشد هر میزان عبادت کند تقوا نخواهد داشت، افزود: تقوا بدون ولایت نمی شود. باید با ولایت و حجت خدا رابطه عمیق تر و صمیمی تر داشته باشیم و هم تقوا پیشه کنیم تا خداوند به واسطه این دو کلید گشایش در زندگی فردی و اجتماعی ما به وجود آورد و در رحمت خدا به روی ما باز باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به ایام اسارت آل الله اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر، بیان کرد: راه این شهیدان بسته نیست باید با حرکت در مسیر شهدا برای بقا و استمرار انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه ثابت قدم باشیم.

خطیب جمعه ساری به هفته دولت اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگویی بسیار شاخص برای مدیران هستند.

وی برلزوم تبیین دستاوردهای دولت مردمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی در سطح ملی و استانی تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)  امام صادق علیه السلام خطاب به دولتمردان گفت: «لَیسَ یُحَبُّ لِلمُلوکِ أن یُفَرِّطوا فی ثَلاثٍ: فی حِفظِ الثُّغورِ، و تَفَقُّدِ المَظالِمِ، و اختِیارِ الصّالِحینَ لأعمالِهِم. برای حکمرانان پسندیده نیست که در سه کار کوتاهی ورزند: حفظ مرزها، رسیدگی به مظالم و حقوق پایمال شده مردم و انتخاب افراد شایسته برای کارهای خود.»(بهارالانوارجلد ۷۵ صفحه  ۲۳۳)

وی  با تاکید براینکه در اندیشه امام صادق(ع) تامین امنیت و نیز عدالت در جامعه به عنوان مهم ترین وظایف بر عهده حکومت قرار داده شده است، خاطرنشان شد: فردی برای مسئولیت در جایگاه های مختلف نظیر بخشداری، فرمانداری  و...باید انتخاب شود که صالح، توانمند، انقلابی و جهادی باشند.

امام جمعه ساری ضمن گرامیداشت روز کارمند، گفت: کارمندانی که انتخاب می شوند نیز باید صالحین و شایستگان باشند.

وی به روز داروسازی اشاره کرد و افزود: باید به بخش داروسازی و توزیع دارو نظارت دقیق شود چرا که مستقیم به سلامت مردم بستگی دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اجتماع میلیونی اربعین حسینی و اقدامات مسئولین برای برگزاری این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: سنگر و کرسی خدمت(میز مسئولیت) متعلق به شهدا و مردم است نباید در امر خدمت کوتاهی صورت گیرد. باید امانت دار درستی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال رهبری مبنی بر رشد تولید؛ مهار تورم  اظهار کرد: دولتمردان جدی تر ورود کنند تا شاهد رونق سفره های مردم باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت صنعتی شدن مازندران اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی نباید مانع صنعتی شدن این خطه از شمال کشور شود بلکه باید راهکارهایی برای حفظ محیط زیست و داشتن صنایع در استان ارائه شود.

وی برلزوم وفای به عهد از سوی دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران استان تاکید کرد و افزود: حفظ ثروت های طبیعی(منابع طبیعی) بسیار مهم است دولتمردان جلوی تجاوز و دست اندازی به منابع طبیعی را بگیرند.

کد خبر 1621597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha