سوئد برای ممنوعیت هتک حرمت کتاب‌های دینی برنامه‌ای ندارد

نخست وزیر سوئد اعلام کرد: هیچ برنامه ای برای ممنوعیت سوزاندن کتاب های دینی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم،  شبکه تلویزیونی « SVT » به نقل از «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، گفت: مقامات سوئد تصمیم ندارند سوزاندن کتاب‌های دینی را ممنوع کنند، زیرا این مسئله اصلاح قانون اساسی این کشور را می طلبد.

کریسترسون گفت: هر کشوری که در معرض تهدیدات شدید قرار می گیرد، راه خود را برای برخورد با آنها انتخاب می کند. برای کاری که دانمارک اکنون انجام می دهد، احترام قائل هستیم، اما انجام کاری که دانمارک انجام می دهد، مستلزم اصلاحات قانون اساسی است. به همین دلیل این اقدام بهترین راه برای سوئد نیست.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک، روز جمعه گفت: پس از سلسله هتک حرمت‌ها به قرآن در این کشور اسکاندیناویایی، دانمارک قصد دارد سوزاندن قرآن را ممنوع کند.

 هوملگارد گفت: دولت پیش نویس لایحه قانونی را برای ممنوعیت رفتار نامناسب با چیزهای دارای اهمیت مذهبی در جامعه دینی ارایه خواهد داد. این قانون به طور خاص مسئله آتش سوزی و هتک حرمت در اماکن عمومی را هدف قرار می دهد.

اخیرا در سوئد، دانمارک و هلند حوادث اهانت به قرآن توسط راستگرایان افراطی دربرابر سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی تکرار شده است که واکنش‌های شدید از سوی مسلمانان داشته است، به طوری که دیپلمات‌های این دو کشور در بیش از یک کشور اسلامی برای توضیحات نسبت به این مسئله موهن فراخوانده شدند.

در 26 ژوئیه گذشته نیز سازمان ملل قطعنامه‌ای به اتفاق آرا مبنی بر محکومیت اعمال خشونت آمیز علیه کتب مقدس تصویب شد.

کد خبر 1621735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha