طرح یک شهرداری در ترکیه برای تشویق کودکان به نماز در مساجد

شهرداری منطقه جانیک در ترکیه به کودکانی که به برپایی نماز به مدت 30 روز در مساجد اقدام کردند، هدایایی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شهرداری منطقه جانیک در ترکیه در چارچوب طرح « بچه‌ها به مسجد بیایید، خوش بگذرانیم و بازی کنیم» به گروهی از کودکانی که در طول 30 روز به برپایی نماز در مساجد اقدام کردند، دوچرخه هدیه دادند. این اقدام با هدف تشویق کودکان به نماز جماعت انجام شده است.

شهرداری جانیک و رسانه‌های ترکیه، مجموعه‌ای از تصاویر فیلم‌های ثبت شده از توزیع دوچرخه بین کودکان را منتشر کردند، تعداد دوچرخه‌ها به هزار و 160 عدد می رسد.

صدها کودک به همراه خانواده‌هایشان در مراسم اهدای جوایز در میدان عدنان مندرس در شهرداری منطقه جانیک در شهر صامسون ترکیه شرکت کردند. فیلم‌های منتشر شده از این مراسم نشان دهنده شادی  زیاد کودکان با این دوچرخه‌هاست.

از سوی دیگر، شهرداری جانیک در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: به فرزندانمان که به مدت 30 روز به مساجد ما آمدند، هدایای اهدا شد. این هدایا شامل دوچرخه و لوح‌های فشرده بود.

«ابراهیم سندیکچی، شهردار منطقه جانیک، گفت: فرزندانمان همه مساجد منطقه ما را با علاقه و شادی بسیار پر کردند. مساجد از نماز صبح تا مغرب مملو از کودکان بود. با این طرح فرزندانمان را تشویق کردیم که به نمازخواندن عادت پیدا کنند و هدایایی برای تشویق آنها داده است.

سندیکشی افزود: ما همچنین سعی کردیم در توسعه ارزش‌های اخلاقی مانند انضباط، مسئولیت‌پذیری و نظم سهیم باشیم و به آنها نشان دادیم که واقعاً می‌توانند به چیزی دست پیدا کنند.

کد خبر 1621770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha