آمادگی آستان مطهر علوی برای ارایه خدمات به زائران اربعین

رئیس بخش رسانه آستان مطهر علوی از ارایه خدمات گسترده به زائران اربعین که برای زیارت حرم امام علی به نجف اشرف می آیند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، «حیدر رحیم» رئیس بخش رسانه آستان مطهر علوی اعلام کرد: این آستان برای خدمت به زائران اربعین که برای زیارت به حرم امام علی(ع) به نجف اشرف می آیند، خدمات گسترده‌ای ارایه می دهد.  این شهر پایگاه اصلی برای زئران قبل از عزیمت شان به کربلای معلی برای برپایی مراسم اربعین به شمار می آید.

رحیم گفت: دبیرخانه آستان مطهر علوی، 10 مکان پذیرایی برای ارایه ارائه غذا آماده کرده است. برخی از این مکان‌ها روزانه بیش از 25 هزار وعده غذا ارائه می دهند. همچنین بیش از 30 هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه(س) و بیش از 14 هزار متر مربع از طرح توسعه حرم مطهر برای اسکان و استراحت زائران آماده شده است. همچنین خدمات رایگان آب سالم به موکب‌های حسینی نیز انجام می شود.

رحیم ادامه داد: مراکز پزشکی و اورژانسی و امداد رسانی فوری با حمایت کادر پزشکی و درمانی آستان مطهر علوی به همراه نزدیک به هزار دوطلب برای ارایه خدمات پزشکی به زائران آماده شدند. این اقدام با هماهنگی اداره بهداشت نجف و هلال احمر عراق و ایران در حمایت از این خدمات انجام می شود.

کد خبر 1621923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha