قران قدرت تاب آوری نظامیان را افزایش می دهد

حجت الاسلام صنعت پور امیری با اشاره به آثار مادی و معنوی قرآن گفت: افزایش تاب آوری و توان رزم نیروهای نظامی در سایه قرآن محقق می شود.

حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های قرآنی و فرهنگی این نیرو گفت: در حوزه فعالیت های قرآنی با توجه به ذات ماموریت اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی که فرهنگی است، یکی از اولویت های فعالیت های فرهنگی ما فعالیت های قرآنی است که محور فعالیت های فرهنگی است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش افزود: در حوزه قرآنی ما در دو اصل و محور تلاش می کنیم که ابتدا تربیت حافظان قرآن کریم و سپس توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است که در بخش تخصصی و حفظ تاسیس مدارس شبانه روزی و یا مدارس پاره وقت برای تربیت حافظان قرآن پیش بینی شده است که ثمره آن را در این دو سال می بینیم که در مسابقات خود را نشان می دهد.

اجرای طرح تسنیم در حوزه ترویج و معارف قرآن

وی با اشاره به رشته های مختلف تفسیر، قرائت و حفظ یادآور شد: این رشته ها در طول سال برای علاقه مندان وجود دارد که به صورت تخصصی در اختیار آنها قرار می گیرد اما برای عموم نیروهای نیروی دریایی که از اصلی ترین اقدامات ما است، طرح های قرآنی تسنیم در حوزه ترویج مفاهیم و معارف قرآن است که در نیروی دریایی با محوریت کلاس های قرآنی صبح سه شنبه در ماه مبارک رمضان در حوزه کارکنان پایور در دو بخش فرماندهان و مدیران بر اساس متن و دروس خاص و در حوزه عمومی نیز بر اساس سرفصل های مشخص شده برگزار می شود که در سال دو مرحله از معارف ارایه شده در قالب مسابقات مفاهیم برگزار می شود که این برنامه از برنامه های اختصاصی نیروی دریایی است تا نیروهای ما انگیزه خوبی برای فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام صنعت پور با اشاره به انگیزه و علاقه مندی فرمانده نیروی دریایی ارتش در برگزاری و برپایی کلاس ها و مسابقات قرآنی تصریح کرد: ما برای کارکنان وظیفه و خانواده های محترم نیروی دریایی نیز طرح قرآنی تسنیم را برگزار می کنیم که هدف از این طرح آشنا کردن این عزیزان با مفاهیم و معارف قرآن است.

گرداوری لغات پرتکرار قران در کتاب واژه های اسمانی

وی آشنایی با ترجمه قرآن کریم را از دیگر اقدامات فعالیت های قرآنی نیروی دریایی ارتش دانست و افزود: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در قرائت به همراه آشنایی به ترجمه قرآن و موضوع تدبر کتاب با عنوان واژه های آسمانی تدوین شده است که این کتاب دو درصد از لغات پر تکرار قرآن کریم را به صورت حفظ در اختیار افراد قرار می دهد و نیازی به آموختن ادبیات عرب و مباحث پیچیده ندارد که این امر در مراکز آموزش نیروی دریایی و دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) و مرکز تخصص های دریایی باقرالعلوم واحد رشت در حال اجرا است برای خانواده ها و پایوران این نیرو نیز منطقه سوم نیروی دریایی در کنارک به عنوان بستری برای سنجش میزان موفقیت ما در امور قرآنی اقدام به این آموزش ها شده است.

قران قدرت تاب آوری نظامیان را افزایش می دهد

حجت الاسلام صنعت پور با اشاره به تربیت مربیان قدرتمند در فعالیت های قرآنی اظهار کرد: تاثیر قرآن در حوزه های دفاعی بر هیچ کس پوشیده نیست و مطمئنا هر چقدر ایمان یک فرد نظامی و باور او قوی تر باشد و از جهت روحی ساخته تر و مهذب تر باشد، جهاد او موفق تر و تاب آوری او بیشتر است. نیروی دریایی نیروی روزهای سخت است و ماموریت های بسیار سختی را در طول سال انجام می دهد که رفتن به دریا و دوری از خانواده شرایط خاص خود را می طلبد. گاهی سفرهای طولانی که مصداق آن ناوگروه 86 و سفر به دور دنیا بود، نشان داد که چه انگیزه ای می تواند فرد دور از خانواده در شرایطی خدمت کند که بدون هیچ حاشیه ای ماموریت خود را انجام دهد.

افزایش توان رزم افراد در سایه قران محقق می شود

وی اظهار داشت: برنامه های فرهنگی، قرآنی و معارفی در حوزه عقیدتی در بالا بردن تاب آوری و قدرت نظامی پرسنل و نیروها موثر است، به همین دلیل در تعریف ماموریت های سخت بسیاری از افراد داوطلبانه در آن شرکت می کنند زیرا نگاه آنها به این ماموریت ها بدون نگاه مالی و صرفا با نگاه معنوی و ارزشی است. فعالیت های فرهنگی و قرآنی موجب رشد نیروها و پرسنل نیروی دریایی موثر است و توان رزم و تاب آوری آنها را افزایش داده است.

حجت الاسلام صنعت پور گفت: اثربخشی فعالیت های قرآنی در سال 1401 در کاهش آمار جرایم در نیروها به صورت کاهشی بوده است و کسانی که تدین سازمانی این نیرو را رصد می کنند به اذعان فرماندهی این نیرو نمره تدین سازمانی نیروی دریایی ارتش در اشراف دینی و اعتقادی رشد قابل توجه ای داشته است.

ترویج نهج البلاغه در میان سربازان وظیفه

وی در مورد فعالیت های رشته حدیث در نیروی دریایی اظهار کرد: در کنار تمام فعالیت های متنوع فرهنگی تمرکز بر روی آیات و روایات اصل است و در حوزه روایات و ترویج نهج البلاغه اقدامات خوبی انجام شده است و در گام اول خرید کتاب نهج البلاغه با ترجمه استاد دشتی برای هر خانواده و خانه انجام شد و سال گذشته قریب به 4500 نهج البلاغه به خانواده ها اهدا شد و این امر اداره دارد و در گام دوم برای جوانان مراکز آموزش سربازی نامه 31 نهج البلاغه به صورت مسابقه کتابخوانی برگزار شد و برای این منظور سراغ چاپ نهج البلاغه منهای متن عربی پیش بینی شد تا جوانان با این کتاب آشنا شوند.

حجت الاسلام صنعت پور تصریح کرد: در روزهای دوشنبه در نیروی دریایی طرح متن خوانی نهج البلاغه برگزار می شود که این برنامه به صورت کلیپ های سه تا پنج دقیقه ای به همراه متن و تصویر به همراه آهنگ و صوت در تمام یگان ها پخش می شود.در صبحگاه های نظامی این نیرو مباحث جهاد تبیین و آگاه سازی سیاسی و موضوع ترویج نهج البلاغه نیز به نام صبحگاه ترویج معارفی نهج البلاغه برگزار می شود.

کد خبر 1622097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha