اربعین در قاب «من و همسفر اربعینی ام» ثبت می شود

مسابقه عکاسی «من و همسفر اربعینی ام» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی و در آستانه اربعین حسینی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛  مسابقه بزرگ عکاسی ویژه اجتماع عظیم حرکت پیاده روی اربعین حسینی با عنوان «من و همسفر اربعینی ام» از سوی ستاد کانون های مساجد استان خراسان شمالی با مشارکت جمعیت فرهنگیان جوان خراسان شمالی برنامه ریزی و اجرا  می شود.

تکنیک آثار عکاسی ارسالی به این مسابقه آزاد است که  با جوایز نفیس برای برگزیدگان آن، طراحی شده است.

بر این اساس بیستم شهریور ماه سال جاری، آخرین مهلت ارسال آثار، تعیین شده و علاقه مندان می بایست آثار خود را به شماره  09201377029 در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

آغاز مسابقه کتابخوانی «در امتداد ظهور» ویژه ایام اربعین حسینی

«در امتداد ظهور» عنوان مسابقه بزرگ کتابخوانی است که به مناسبت  ایام عزاداری اربعین حسینی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در تعامل با بنیاد مهدویت این استان طراحی شده است.

این مسابقه از دو کتاب  "پرسمان حسینی" شامل 352 پرسش و پاسخ کوتاه  درباره امام حسین (ع) و پیوند آن امام همام با  امام مهدی(عج)  و نیز  "دو کشتی نجات" که هر دو مجموعه  تألیف «محمد یوسفیان» واز سوی موسسه مهدی موعود (عج) شهر قم منتشر شده است.

بر این اساس فایل پی دی اف  کتاب ها و سوالات مسابقه در دو کانال  @bm_nkhsh  و  @bachehayemasjednkh بارگذاری و در دسترس است و علاقمندان می توانند با مطالعه یکی از دوکتاب مذکور و پاسخ به سوالات در مسابقه شرکت کنند و البته امکان شرکت در مسابقه هر دو کتاب برای افراد وجود دارد.

همچنین  بر اساس اعلام فراخوان، 25 شهریور ماه جاری  مهلت شرکت در این مسابقه اعلام شده  و علاقمندان  می بایست عدد گزینه پاسخ های صحیح  را از چپ به راست  در قالب عدد 9 رقمی به شماره 10000012 پیامک کنند.

همینطور علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مسابقه"در امتداد ظهور"می توانند با شماره 05832221294  تماس بگیرند.

پایان تابستانه «مسجد، کانون نشاط» در کانون روستایی چهارده معصوم(ع) مانه و سملقان

اختتامیه فعالیت های تابستانی ویژه اوقات فراغت  کودکان و نوجوانان روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان در قالب  طرح اردویی و قدردانی از برگزار کنندگان و فعالان این کلاس ها برگزار شد.

این مراسم با همراهی ارکان مسجد  صاحب الزمان و با حضور محوری روحانی این روستا برنامه ریزی شد و با همراهی والدین همراه فرزندان خود در روستایی زیبا و کوهستانی شیرآباد برگزار شد.

 این اردوی یک روزه  با مسابقه ورزشی و نیز پیاده روی و بهره مندی از فضای طبیعی روستا و رودخانه نوردی و کوهپیمایی همراه بود.

40 کودک و نوجوان فعال در کلاس های تابستانی و مربیان این کلاس ها، آموزش ها مختلف زبان انگلیسی، قرآن آموزی، نقاشی، کتابخوانی، را در برداشت جایزه دریافت کردند و تقدیر شدند.

همچنین در کنار تقدیر از کودکان و نوجوانان، از تلاش های مسجدی  4 مربی این کلاس ها نیز  با حضور نمایندگان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قدردانی شد.

کانون چهارده معصوم قلعه خان  یکی از کانون های فعال استان است که پیش از این ضمن موفقیت در رویداد ملی فهما، با تلاش های مدیر این کانون، روستای مذکور به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران نیز شناخته شده است.

نوجوانان قرآنی کانون مسجد امام رضا(ع) بجنورد تکریم شدند

نوجوانان فعال قرآنی کلاس های اوقات فراغت کانون مسجد امام رضا علیه السلام بجنورد طی مراسمی در جمع نمازگزاران و با حضور حجت الاسلام «حبیب  الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تقدیر شدند.

این مراسم ابتدا با استقبال اهالی مسجد از نمازگزاران و طراحی و برپایی نمایشگاهی در ورودی، آغاز شد و 20 تابلو تصویر نوشت  با مضامین اهمیت حضور در مساجد و محوریت مسجد در جامعه آغاز شد.

پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و تلاوت یک صفحه از قرآن به رسم اجرای طرح تلاوت نور در این مسجد، مراسم با سخنرانی آیت الله «سیدعلی حسینی آملی»، فیلسوف و مفسر قرآن کریم که این روزها به عنوان یکی از سخنرانان ماه محرم و صفرمهمان ویژه محافل عزاداری و مساجد استان خراسان شمالی است، ادامه یافت.

نمازگزاران در سخنان این فیلسوف ارزشمند، با نکاتی چند از اهمیت واقعه عاشورا و تفکر به این موضوع و  راه های عملی ساختن آن در زندگی  هر روزه و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در متن زندگی، آشنا شدند.

پس از آن ابتدا از نوجوانان فعال و قرآنی در جمع نمازگزاران  تقدیر شد و  در تکمیل برنامه از سوی ستاد کانون های مساجد استان با همراهی آیت الله حسینی آملی هدیه ای  به رسم تقدیر و تکریم به حجت الاسلام ناصری، از طلاب فعال و مربی تربیتی این مسجد اهداء شد.

کد خبر 1622506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha