۴۲درصد مساجد مازندران نمازجماعت فعال دارند|لزوم تشویق دانش آموزان به تحصیل در حوزه

حجت الاسلام لائینی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در مساجد مازندران به دلیل عدم برخورداری از امام جماعت وضعیت خوبی ندارد، گفت: فقط ۴۲ درصد مساجد استان از نماز جماعت فعال برخوردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) حوزه‌های علمیه استان مازندران و در محضر حضرت علامه آیت الله العظمی جوادی آملی، ضمن به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه استان، خواستار توجه بیشتر به مشکلات طلاب از جمله وضعیت معیشتی و اشتغال آنان شد و اظهار کرد: متاسفانه علما و فقهای مازندرانی درس خوانده در حوزه علمیه قم کمتر رغبت می‌کنند که به استان برگردند. باید برای فعالیت تبلیغی طلاب در استان تدبیر شود.

وی بابیان اینکه مسجد باید با محوریت امام جماعت به فعالیت در حوزه های مختلف بپردازد، ادامه دا: این درحالی است که اکنون۴۲ درصد از مساجد این خطه از شمال کشور نماز جماعت دارد و مابقی مساجد به جهت عدم برخورداری از امام جماعت، نماز جماعت ندارند.  

وی افزود: انتظار داریم رهنمودهای آیت‌الله جوادی آملی موجب شود هم والدین فرزندان خود را به تحصیل در حوزه هاترغیب نمایند و هم طلاب عزیزمان در ادامه فعالیت تبلیغی بر فقر و احیانا توهین‌هایی که می شود صبر کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه درک حضور در محضر آیت الله جوادی آملی توفیق است، گفت: امید آنکه در مسیر رشد حوزه‌های علمیه گام برداریم، گرچه در مسائل فرهنگی استان شاهد برخی از مظاهر نادرست هستیم اما قاطبه مردم آنچنان دیندار و متدین هستند که عاشورا و مناسبت‌های دیگر امسال بسیار باشکوه برگزار شد اما جای تذکر برای مسئولان دارد.

کد خبر 1622548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha