توسعه کشور با اعتماد به متخصصان داخلی/  دشمنان نمی توانند پیشرفت های ایران را انکار کنند

آیت الله نورمفیدی گفت: کشور به پیشرفت های علمی بالایی دست یافته و پیشرفت های دانش بنیان در حال گسترش است و بنیه علمی کشور و کارآمدی کشور را بالا می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز(جمعه ۱۰ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به دیدارهای هیئت دولت و فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدارها مطالبی را بیان کردند که بسیار مهم است و باید مورد توجه همه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: معظم له در این دیدارها به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» و معیشت مردم، تورم ۲ عددی، گرانی و کوچک شدن سفره های مردم اشاره کردند و فرمودند: به دلیل این گرانی ها مردم نمی توانند نیازهای خود را تامین کنند و مثل گرد و غباری روی چهره نظام نشسته است.

وی ادامه داد: این مسائل باعث شده تا مردم نتوانند پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف را ببینند، در زمینه معیشت مشکلاتی وجود دارد اما پیشرفت هایی نیز در کشور اتفاق افتاده است.

آیت الله نورمفیدی گفت: دشمنان نمی توانند پیشرفت های ایران را انکار کنند و کارهای بزرگ را کوچک و اقدامات کوچک را بزرگ جلوه می دهند.

وی با اشاره به پیشرفت های نظام در رتبه های دفاعی و نظامی، افزود: قبلا دشمنان با گزینه نظامی علیه ایران تهدید می کردند اما امروز این حرف ها نیست، امروز قدرت نظامی، دفاعی و پهبادی ایران بسیار بالا رفته است که پیشرفت کمی نیست.

امام جمعه گرگان گفت: کشور به پیشرفت های علمی بالایی دست یافته و پیشرفت های دانش بنیان در حال گسترش است و بنیه علمی کشور و کارآمدی کشور را بالا می برد.

وی با اشاره به اتفاق بزرگ انجام شده چند روز گذشته در پارس جنوبی، افزود: فاز ۱۱ پارس جنوبی که ۲۰ سال توسط شرکت‌های توتال و شل متوقف شده بود، با اعتماد به نیروها و متخصصین داخلی و تکیه بر متخصصان و مهندسان ایرانی و شرکت های پیمانکار ایرانی به بهره برداری رسید.

آیت الله نورمفیدی گفت: انتقال سکوی سه هزار و ۲۰۰ تنی از فاز ۱۲ به ۱۱ توسط طراحان و متخصصان ایرانی کار بسیار مهمی بود.

وی با اشاره به توطئه اسرائیلی ها در دستاوردهای دفاعی ایران، افزود: این توطئه اسرائیل از همان ابتدای آغاز کار مورد رصد نیروهای اطلاعاتی ایران بود و در لحظه آخر نقشه آنها برملا شد.

امام جمعه گرگان با تشکر از نیروهای اطلاعاتی ایران، ادامه داد: اگر این نیروها نبودند سرنوشت پیشرفت های نظامی و دفاعی کشور مشخص نبود.

وی در خصوص ارتباط ایران با کشورهای همسایه و ورود در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: این اقدامات انجام شده مهم است و ایران جزو سازمان همکاری های شانگهای شده و به دنبال عضویت در سازمان بین المللی بریکس است تا در برابر یکجانبه گری های آمریکا قد علم کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، افزود: حل مشکلات اقتصادی زمان بر است و یک شبه نمی شود. همه باید دست به دست هم دهند تا مشکل اقتصادی مردم و گرانی حل شده و تورم مهار شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات گرانی نیازمند رشد تولید هستیم، آینده امیدوار کننده است و مایوس کننده نیست.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمنان به دنبال گرفتن امید از مردم هستند، گفت: آنها مسائل اقتصادی را آنقدر بزرگ جلوه می دهند تا ذهن مرم را آلوده و خراب کنند.

وی افزود: در کنار مشکلات در حوزه مسائل اقتصادی، کشور پیشرفت هایی هم داشته که باید به آن هم توجه شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در استان گلستان نیز گفت: یکی از اقدامات تاثیرگذار در استان، حل مشکل پتروشیمی گلستان بعد از ۱۷ سال با پای کار آمدن رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بود.

وی افزود: با حل مشکل جزیره آشوراده به عنوان یک منبع توسعه استان نیز سرمایه های زیادی وارد استان خواهد شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه من همیشه به دنبال پیشرفت استان در همه حوزه ها بوده و پیگیر این مسائل بوده ام، گفت: اگر مشکلات استان حل شود بسیاری از مسائل دیگر نیز حل می شود.

وی تاکید کرد: مردم همیشه از مسئولان تقاضای اقدامات بزرگ را کنند تا کارهای بزرگ در استان انجام شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: کسانی که زحمت می کشند و دلسوز و توانمند هستند، کار می کنند و باعث رضایتمندی مردم می شوند باید تشویق شوند و کسانی که کم کاری کرده و بی توجهی می کنند باید توبیخ شوند.

وی گفت: مردم باید برای رسیدن کشور به قله پیشرفت با مسئولان همکاری کنند.

کد خبر 1622636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha