آسیب های اجتماعی جامعه ناشی از کوتاهی در اقدامات بنیادین فرهنگی است

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه دغدغه فرهنگی رهبر عزیزمان باید در برنامه هفتم کشور نمود عینی داشته باشد، گفت: بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی امروز محصول کوتاهی در اقدامات بنیادین فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های امروز نماز جمعه به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولویت اقتصاد، فرهنگ، نمود فعالیت‌های بنیادین اقتصادی در معیشت و تذکر در این مورد است. 


به گفته وی، بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت و تمجید از دولت همراه با تذکرات الگوی مهم انتقاد سازنده همراه با اعتماد به مسئولان است. 


امام جمعه خرمدره با بیان اینکه کمک به قوه مجریه وظیفه همگانی است، تصریح کرد: اقدامات ضد تورمی دولت می‌تواند شیرینی اقدامات زیرساختی دولت را به مردم نشان دهد. 


وی اضافه کرد: توجه به اولویت‌ اقتصادی و فرهنگی در کنار هم نشان دهنده دغدغه ایشان مبنی بر تأمین معیشت همراه با تأمین فرهنگ دینی جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


به گفته حجت الاسلام زاهدی پور، دغدغه فرهنگی رهبر عزیزمان باید در برنامه هفتم کشور نمود عینی داشته باشد. بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی امروز محصول کوتاهی در اقدامات بنیادین فرهنگی است. 


وی با تقدیر از افتتاح فاز 11 ابرپروژه پارس جنوبی گفت: این پروژه که ابتدا با شرکت‌های شل و توتال قرارداد بسته بود، ناتمام ماند؛ اما با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، دولت ابتکار عملی برای ازسرگیری و تکمیل پروژه در یک بازه زمانی قابل‌توجه دوساله انجام داد. دولت مسئولیت تکمیل فاز ۱۱ را برعهده گرفت و با تخصص و تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، این پروژه در عرض دو سال با موفقیت نهایی شد.


به گفته‌ امام جمعه خرمدره، افتتاح این ابر پروژه در طول دوسال و حدود ۴سال زودتر از موعد مقرر نشان می‌دهد نگاه‌ها و رویکردها و جهت‌گیری‌های دولت‌ هم به لحاظ اعتماد به توانمندی‌های داخلی بوده و هم به لحاظ فنی یک اقدام بدیع و بی‌سابقه بوده که مایه افتخار برای کشورمان است. 


وی با بیان اینکه جنگ اوکراین و روسیه در واقع جنگ آمریکا و اروپا با روسیه است، افزود: آمریکا و اروپا و به ویژه آمریکا از طرفی جهت افزایش نفوذ ناتو به مرزهای روسیه و تضعیف رقیب اصلی خود بودند؛ از طرفی یکی از فلسفه‌های مهم این جنگ ایجاد بهانه برای فروش اسلحه و درآمدزایی بود.


وی ادامه داد: افزایش چند برابری بودجه نظامی برخی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان، نشان از سستی دیدگاهی بود که تعطیلی صنعت نظامی را عامل پیشرفت و اقتدار می‌دانستند. 


حجت الاسلام زاهدی پور افزود: در عین حال اصلی‌ترین آسیب از قبل جنگ؛ چه در ارتباط با افزایش بودجه نظامی و چه از قبل تحریم‌ها علیه روسیه، متوجه اروپا بوده و تضعیف اروپا به عنوان متحد آمریکا، به تضعیف قطعی خود آمریکا منجر خواهد شد.

کد خبر 1622637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha