برپایی نشست های معرفتی در مساجد ملایر همزمان با ایام اربعین حسینی

حجت الاسلام نجفی گفت: نشست های معرفتی در مساجد ملایر همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار می شود

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با اشاره به اینکه اربعین حسینی مانور و  به نمایش گذاشتن عشق شیعیان در ارادت به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) است گفت: اربعین یکی از نمادها و نشانه های عصر ظهور خواهد بود.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر انعکاس وحدت ویکپارچگی شیعه را از پیام‌های اربعین برای دنیا دانست و تصریح کرد: هر سال که به جلوتر می‌روین شور و عظمت اربعین حسینی بیشتر از گذشته متبلور می‌شود .

وی با اشاره به اینکه همزمان با اربعین حسینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر نیز برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد گفت: این برنامه ها در سطح شهرستان و موکب و مساجد در حال انجام است.

 

حجت الاسلام نجفی از اعزام و فعالیت بیش از 70 نفر از  مبلغان و روحانیون به مناطق مختل شهرستان ملایر و موکب های اربعین در این ایام اشاره کرد و افزود: این روحانیون برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی با هدف تببین فرهنگ عاشورا و اربعین ، برپایی نماز جماعت، سخنرانی پاسخگویی به سوالات شرعی ، برپایی مراسم عزاداری و سوگواری و..   را دارند.

وی حضور 45 مداح در مراسمهای اربعین و دهه آخر ماه صفر را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در این ایام دانست و تصریح کرد: همچنین تعدادی از این روحانیون و مبلغین در موکب ها حضور دارند.

 وی برپایی مراسم های روضه خوانی و عزاداری در ایام اربعین در هیئت های مذهبی، مساجد، روضه های خانگی  برپایی ایستگاه های صلواتی  پویش های مختلف و.. را از برنامه های ایام اربعین در ملایر برشمرد و گفت:پیاده روی جا ماندگان اربعین را امسال نیز مانند سال گذشته برگزارخواهد شد که پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار نفر در این مراسم حضور داشته باشند که در این مسیر نیز شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برنامه های فرهنگی در طول مسیر خواهیم بود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از  برپایی  نشست های معرفتی در مساجد،  در این ایام خبر داد و گفت: برپایی ایستگاه های صلوتی توسط گروههای فرهنگی و جهادی، و.. نیز  از برنامه های  دیگر اربعین حسینی در ملایر خواهد بود.

 وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر 12 موکب داخل شهرستان و یک موکب برون مرزی در کربلای معلی برپا شده گفت: این موکب ها در شهر ملایر و مسیرهای روستایی برپا شده و به زائران خدمات دهی دارند.

وی ترویج مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب، معرفی شهدا در راستای کنگره 8 هزار شهید استان، برپایی نماز جماعت ، پاسخگویی به سوالات و..را از برنامه های فرهنگی در این موکب ها برشمرد.

 

کد خبر 1622832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha