دوچرخه سواران مسلمان از لندن تا استانبول را برای کمک به پناهندگان رکاب زدند

تیمی متشکل از 29 دوچرخه سوار مسلمان 400 مایل را طی سه روز از صوفیه به پلوودیو و استانبول رکاب زدند و 115 هزار پوند برای ساخت خانه های جدید برای پناهندگان سوری جمع آوری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، تیمی متشکل از 29 دوچرخه سوار مسلمان از لندن تا استانبول را رکاب زدند و 115 هزار پوند برای ساخت خانه های جدید برای پناهندگان سوری جمع آوری کردند.

پول جمع آوری شده توسط اعضای باشگاه دوچرخه سواری امید و دانش (H&K) مستقر در لندن، برای ساخت بیش از 75 خانه دائمی 3 خوابه برای خانواده های سوری ساکن در کمپ های پناهندگان استفاده خواهد شد.

«شمس العابدین»، رئیس باشگاه دوچرخه سواری امید و دانش به خبرگزاری آناتولی گفت: همیشه افراد نیازمندی هستند که به کمک‌های ما احتیاج دارند،بنابراین ما تصمیم گرفتیم برای کمک به آنها از راهی استفاده کنیم که از آن لذت می بریم تا به این ترتیب خدمتی به بشریت کرده باشیم و این راه به طرز درخشانی جواب داد.

باشگاه دوچرخه سواری امید و دانش 10 سال پیش در لندن تاسیس شد و با گروهی از برادران شروع به کار کرد، شش یا هفت نفری که فقط می خواستند برای خیریه کاری کنند و از دوچرخه سواری هم لذت ببرند.

این باشگاه متشکل از سوارکاران بنگلادشی در کنار افرادی از هند، پاکستان و ترکیه متشکل از افراد از گروه‌های سنی مختلف از 17 تا 58 سال است.

شمس العابدین گفت:ما از دوچرخه‌سواری لذت می‌بریم و این کاری است که هر شنبه چه در هوای گرم، چه سرد و بارانی انجام می‌دهیم و این فقط راه ما برای انجام خدمتی به بشریت است.

وی افزود: در این طرح ایده ما این بود که دوچرخه سواری خود را از لندن شروع کنیم و در استانبول به پایان برسانیم و  استانبول به دلیل تاریخ پر جنب و جوشش و به این دلیل که بیشتر دوچرخه سواران ما مسلمان هستند، انتخاب شد.

کد خبر 1623000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha