اولویت ما توسعه فرهنگی مناطق محروم و کم برخوردار است

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه نگاه ما به توسعه فرهنگی جنوب کرمان یک نگاه عدالت محور است، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت ما قرار دارد و در راستای تحقق عدالت فرهنگی اجرای برنامه ها و جشنواره ها از مرکز استان، تمرکز زدایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۴ شهریورماه) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر به شهرستان جازموریان با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست با بیان اینکه سرانه فرهنگی جنوب کرمان اندک است، گفت: شاید بخشی از این مهم به دلیل عدم مطالبه گری مردم نجیب جنوب کرمان باشد که با سکوت تاکنون به حق خود نرسیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: برای ارتقای جنوب کرمان در همه عرصه ها باید مطالبه گری فرهنگ سازی شود البته که مطالبه گری نباید به گونه ای باشد که خدایی نکرده تبدیل به تخریب شود.

وی اظهار کرد: اگر مطالبه گری به حق و از راه صحیح انجام شود قطعا شاهد رفع دغدغه های مردم منطقه در حوزه های مختلف خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نگاه ما به توسعه فرهنگی جنوب کرمان یک نگاه عدالت محور است، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت ما قرار دارد و در راستای تحقق عدالت فرهنگی اجرای برنامه ها و جشنواره ها از مرکز استان، تمرکز زدایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: تمام دستگاه ها باید برای برنامه های خود یک پیوست فرهنگی تعریف کنند و مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند؛ هر کاری که می خواهید انجام دهید ابتدا پیوست فرهنگی را تعریف کنید و براساس آن نگاه فرهنگی پیش بروید.

وی بیان کرد: گاهی پروژه هایی بدون در نظر گرفتن پیوست فرهنگی ساخته می شوند که باعث هدر رفت بیت المال می شوند. 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: گر چه نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جازموریان هنوز مصوب نشده اما با استقرار یک نیرو کارهای اداری در این شهرستان در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: پیگیر اخذ مجوز جذب ۱۳ نیروی بومی منطقه برای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هستم که این نیروها طی یک آزمون سراسری جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه به دنبال مصوب شدن چارت اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی جازموریان هستم، خاطرنشان کرد: ارشاد اسلامی جازموریان نیاز به نیروی انسانی و ماشین دارد که به طور جدی این مهم را پیگیری خواهم کرد.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: متاسفانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های فاریاب، قلعه گنج، عنبرآباد و جازموریان با یک نیرو اداره می شوند که با تحقق جذب نیروهای جدید ان شاءالله این مشکل رفع خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که در بحث فرهنگی ما همیشه با دو مقوله مشکلات فرهنگی و معضلات فرهنگی مواجه هستیم، اظهار کرد: از جمله مشکلات فرهنگی نبود زیرساخت ها است که نیاز مبرم و اساسی جنوب کرمان می باشد چرا که با تامین و تکمیل زیرساخت ها می توان با برنامه ریزی معضلات فرهنگی را رفع کرد.

وی بیان کرد: برای تامین زیرساخت های فرهنگی هنری شهرستان های فاریاب و جازموریان نیاز به کمک فرمانداران داریم که حتما بزودی نشستی با حضور آنها برگزار خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام حسینی جازموریان را سرشار از استعدادهای هنری دانست و گفت: جازموریان دارای استعدادهای هنری است که باید به کشور معرفی شوند و هنرمندان این شهرستان می توانند در سطح کشور و حتی بین المللی بدرخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به تشکیل انجمن های هفت گانه فرهنگی هنری در جازموریان، تصریح کرد: سعی داریم زمینه اجرای برنامه های فرهنگی هنری را برای هنرمندان جازموریان در این شهرستان فراهم کنیم و علاوه بر این برنامه هایی با حضور هنرمندان جازموریان در سایر شهرستان های همجوار نیز اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: شب جازموریان می تواند یکی از این برنامه ها باشد که در آن هنرمندان شعر، موسیقی و تئاتر جازموریان شرکت کنند تا از این طریق ضمن تبادل فرهنگی، هنرمندان سایر شهرستان ها نیز با ظرفیت های فرهنگی هنری جازموریان آشنا شوند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: با هدف توانمندسازی خبرنگاران جازموریان، دوره آموزش خبرنگاری را با حضور اساتید برجسته برای آنها برگزار خواهیم کرد تا زمینه عضویت شان در سامانه جامع رسانه های کشور و همچنین صندوق اعتباری هنر فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در راستای تامین زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان جازموریان، زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع جهت ساخت مجتمع فرهنگی هنری در جنب دفتر امام جمعه این شهرستان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان زهکلوت نو پا است و نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک مکان استیجاری مستقر هست بنابراین امیدواریم با تخصیص اعتبار بتوانیم کار ساخت و ساز این مجتمع فرهنگی هنری را در آینده شروع کنیم.

کد خبر 1623251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha