برگزیدگان چهارمین کنگره «فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن» معرفی شدند

مراسم اختتامیه چهارمین کنگره «فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن» عصر روز گذشته (سه شنبه 14 شهریور) با معرفی نفرات برتر در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، رستم جرجانی، دبیر چهارمین کنگره «فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن» در این مراسم گفت: ۲۳۰ اثر در چهار قالب مقاله، شعر، داستان و نقاشی در دو رده سنی کودک و نوجوانان و جوانان به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی افزود: از این تعداد، با رای هیئت داوران ۱۵ اثر با به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

جرجانی ادامه داد: بررسی اشعار مختومقلی فراغی در وصف محبت به پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع)، خصوصا امام حسین (ع) و واقعه کربلا و بررسی مفهوم ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم در اشعار مختومقلی فراغی از محورهای این کنگره بوده است.

در این مراسم، در بخش مقاله کرامت اله میرزاعلی از آق قلا، فرحناز ایکدری از گنبد کاووس و غلامرضا ولی پور از گرگان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

بر اساس رای هیئت داوران در بخش شعر، اراز محمد خرمالی از گرگان رتبه اول، کافیه قره مشک غراوی از آق تقای مراوه تپه رتبه دوم و سارا سوقی از آق قلا رتبه سوم را به دست آوردند.

در بخش داستان، خاطره و دل سروده نیز عبدالمناف آق ارکاکلی از گنبدکاووس، مهلا اوزنی دوجی از مراوه تپه و گلشاد جرجانی از گرگان به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.

هیئت داوران در بخش نقاشی نوجوان و جوان نیز گلنار انوری زاده از آق امام را به عنوان نفر اول، جمیل بدراقی از آق قلا را به عنوان نفر دوم و سونیا منگلی زاده از مراوه تپه را به عنوان نفر سوم انتخاب کردند. 

در بخش نقاشی کودکان نیز آی نور اوزونی دوجی از مراوه تپه، محمد پارسا بردی زاده از گلیداغ و صبا کلته از بندر ترکمن به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.

کد خبر 1623296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha