معماری سنتی یزد ریشه در فرهنگ و ایمان مردم این استان دارد/ برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمانی در یزد

فرهمند با اشاره به ویژگی های معماری سنتی در یزد گفت: معماری سنتی یزد ریشه در فرهنگ و ایمان مردم این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، مجتبی فرهمند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد با اشاره به فرهنگ و تدین مردم یزد از دیر باز گفت: اگر امروز شاهد درخشش شهرجهانی یزد به واسطه معماری سنتی ان هستیم به واسطه فرهنگ و تدین مردم این شهر از دیرباز بوده ایم.

وی افزود: اگر خانه های خشتی و گلی ما دارای معماری ویژه ای بوده به واسطه این فرهنگی بوده که در بین مردم ما رواج داشته است و اگر امروز به معماری مدرن روی اورده ایم متاسفانه کمتر توجه به این ریشه ها داریم.

فرهمند بیان کرد: یزد را بدون شک به عنوان پایتخت معماری ایران می توان نامگذاری کرد زیرا شهره جهانی با تاسی از فرهنگ و آداب و رسوم آن دارد و این معماری حاصل باورهای گذشتگان ما بوده است.

رئیس نظام مهندسی یزد ادامه داد: زمانی ساختمان های ما اصلاح می شود که فرهنگ ما نیز اصلاح شود و اگر معماری گذشته ما ایرانی و اسلامی بود به دلیل مردم با ایمان و ارزش مدار ما بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان در یزد گفت: این نمایشگاه از 28 تا 30 شهریورماه با حضور متخصصان هفت استان کشور در بیش از 90 غرفه برگزار می شود.

فرهمند ادامه داد: با توجه به جایگاه یزد در صنعت ساختمان کشور این نمایشگاه می تواند محل تلاقی ذینفعان شامل تولیدکنندگان، مردم و مهنسان باشد.

وی گفت: در کنار آن نیز دوره های آموزشی ویژه مهندسان برای رشته های هفت گانه، دوره ویژه مالکان و سرمایه گذاران حوزه مسکن برگزار می شود.

رئیس نظام مهندسی یزد گفت: تورهای تکمیلی بازدید از بافت تاریخی، صعود ملی قله شیرکوه، بیابان گردی و بازدید از جاذبه های طبیعی شهر یزد نیز از دیگر برنامه های ما است.

احمد قافی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه کیفی و کمی نمایشگاه‌ها گفت: در مقوله توسعه کمی هم اکنون ۱۲ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی جدید در مرحله گودبرداری و هفت هزار مترمربع فضاهای جنبی در نمایشگاه بین المللی یزد در حال پیگیری است که امیدواریم در بازه زمانی دو تا دو و نیم سال به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در بحث توسعه کیفی نیز بهره‌مندی از مجریان متخصص در دستور کار قرار گرفته تا نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها از حالت سنتی خارج و به سمت برگزاری نوین سوق یابد.

قافی در همین رابطه بیان کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان در سال گذشته نیز با مجری جدیدی برپا شد و شاهد نمایشگاهی در شان جایگاه یزد در معماری بودیم.

وی از تدارک بیست و دومین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان در هفت هزار مربع سالن در قالب افزون بر ۹۰ غرفه خبر داد و گفت: امسال نیز در نظر داریم علاوه بر بازدیهای عمومی در ساعات عصر و شبانگاهی، برای بازدیدهای تخصصی در ساعات صبح نیز برنامه‎ریزی داشته باشیم.

کد خبر 1723704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha