آزادی به سبک فرانسوی/ غرب با هر اقدامی که تبلیغ اسلام باشد، مخالف است

حسینی با بیان اینکه آزادی در قاموس غرب یعنی آنچه موافق با هوای نفس و لذت جویی است گفت: شعار حجاب اختیاری فرانسه و آزادی، شعاری توخالی است و آزادی به معنای آزادی ای است که اهداف آنها را محقق کند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: حمایت فرانسه از موضوع آزادی زنان و حمایت از بی حجابی یکی از واکنش های پررنگ غرب در مواجه با موضوع حجاب بود تا جایی که کشور فرانسه از حامیان اصلی شعار زن، زندگی ، آزادی است که همواره حمایت خود را از اغتشاشاگران در این امر اعلام کرد و این شعار در مجلس سنای این کشور در میان نمایندگان طنین انداز شد اما از سوی دیگر منع ورود بانوان باحجاب به مدارس از سوی این دولت نیز تعارضی آشکار با شعار آنها است که در همین رابطه گفت‌وگویی با سید جلال حسینی، از اساتید دانشگاه و همچنین معاون سیاسی سازمان بسیج در مورد عکس العمل دولت فرانسه در موضوع منع ورود بانوان با حجاب به مدارس به شرح زیر ارایه می شود.

نگرش فرانسه در مورد ورود افراد باحجاب به امکان عمومی و مدارس را توضیح بفرمایید؟

فرانسه بر اساس مدل لیبرال دموکراسی معتقد است تا حد امکان باید آزادی ها زیاد شود در عین حال اگر کسی با حجاب اسلامی وارد دانشگاه یا محیط کار شود، منجر به تبلیغ دین است و به نوعی آزادی را زیر سوال می برد؛ بنابراین مظاهر دینی نباید نشان داده شود. ظاهرا این منطق دولت فرانسه است؛ اما باید به آنها بگوییم که پس اگر افرادی بدون حجاب و یا هر پوششی از نوع بدحجابی نیز وارد این اماکن می شود، پس تبلیغ افکار خود را می کند و عملا این موضوع یک پارادوکس است و قابل دفاع نیست. یعنی ورود افراد بی حجاب نیز تظاهر و تبلیغ آنها به افکار خودشان و تفکرات غیر دینی است که آن را به نمایش می گذارد.

معنای لیبرال دموکراسی را توضیح بفرمایید؟

لیبرال دموکراسی به معنای واقعی ضد دین است و نه غیر دین و یکی از معانی سکولاریسم، غیر دین و ضد دین است اما غرب به دلیل آنکه می خواهد سر مردم متدین را کلاه بگذارد، ادعا می کند اگر کسی دین دار است برای خودش دارد و در جامعه آن را وارد نکند در حالی که اگر کسی دین و یا هر تفکر دیگری داشته باشد، آن را در همه جا به کار می گیرد، مثل اینکه کسی معتقد است دروغ نباید گفت و در هیچ جا دروغ نمی گوید و در جامعه و در خانواده این رفتار را بکار می برد و دروغ نمی گوید. سکولاریسم دروغ بزرگی است که تحریف یافته تا بگوید به افراد دین دار دین خود را برای خودشان نگه دارند و وارد جامعه، اقتصاد و سیاست نکنند و عملا می خواهند دین را از شئونات جامعه کنار گذاشته و تبلیغ ضد دین کنند.

نگرش غرب به خصوص فرانسه نسبت به تبلیغ ادیان را توضیح بفرمایید؟

تفکر ضد دین اجازه بروز و ظهور مظاهر دینی را نمی دهد. یهودیان نیز با لباس و عرق چین مخصوص خودشان تبلیغ دین یهود را می کنند اما دولت فرانسه با آنها برخورد نمی کند؛ پس مشخص می شود که آنها ضد اسلام هستند، ضد دینی که ارزش های آنها را می تواند به چالش بکشد و قصد آنها مخالفت با دین است.

اینکه دولت فرانسه ادعای آزادی می کند و خودش در کشورش محدودیت ایجاد می کند، پارادوکسی است که هدف آن مخالفت با دین است. در حقیقت آنها با اسلام پدرکشتگی دارند و می دانند که احیای اسلام واقعی ضد لیبرال دموکراسی است زیرا لیبرال دموکراسی آزادی را در اقتصاد و فرهنگ وارد می کند و نتیجه ورود آن در فرهنگ کاپیتالیسم و برده داری است و رهبران اقتصاد سرمایه داری مانند ادام اسمیت و دیگران اعتقاداتی در موضوع ورود آزادی به اقتصاد دارند و معتقدند با ورود آزادی به اقتصاد دولت نباید به دنبال مبارزه با فساد باشد؛ پس باید معنی فساد تغییر کند.

تفاوت نگاه غرب و ایران به موضوع اقتصاد و سرمایه داری توضیح بفرمایید؟

اگر ما در ایران برخی از امور را در اقتصاد، دزدی و اختلاس می دانیم، این رفتارها برای غرب اختلاس نیست و اگر در غرب انجام شود، دزدی محسوب نمی شود؛ مثلا هامینتون وزیر دارایی آمریکا می گوید فساد رکن اصلی و موتور محرک اقتصاد سرمایه گذاری است یعنی نه تنها با فساد مبارزه نمی کند بلکه فساد را نهادینه می کند. بر همین اساس وقتی آنها آمار می دهند در فساد سیستماتیک کشورهای پیشرفته غربی بالاترین آمار را دارند، کانادا و سوئد از بالاترین رتبه ها برخوردارند و دقیقا در همین آمار جمهوری اسلامی جزو ۱۲۰ کشور حساب نمی شود زیرا جمهوری اسلامی فساد را در اقتصاد تجویز نمی کند اما لیبرال دموکراسی فساد را در اقتصاد تجویز می کند که نتیجه آن فاصله طبقاتی است که رهبران اقتصادی خود آنها بیان می کنند؛ یعنی نتیجه اقتصاد سرمایه داری از بین رفتن اصول و ارزش است و نهایتا ایجاد فاصله طبقاتی و فقر بیشتر فقیر و ثروت بیشتر سرمایه دارها حاصل آن است.

نتیجه این تفکرات اقتصاد سرمایه داری افزایش زندانیان و تبهکاران است که حاصل کاپیتالیسم است که در آمریکا این تفکر توربو کاپیتالیسم است یعنی به شکل کاپیتالیسم پیشرفته اجرا می شود. لیبرالیسم مخالف دین است و با دین اسلام پدرکشتگی دارد. نتیجه لیبرالیسم این است که یک طبقه سرمایه دار و گردن کلفت به وجود بیاید و طبقات دیگر را استثمار کند و اسلام مخالف این تفکر است و اگر امروز شاهد این پارادوکس در غرب هستیم، این امر یک واقعیت است.

فرانسه از حامیان سرسخت شعار زن زندگی آزادی در اغتشاشات بود اما رفتار امروز این کشور در برابر منع ورود زنان با حجاب نقض این شعار است در این زمینه توضیح بفرمایید؟

این امر از یک سو مخالفت با جمهوری اسلامی است یعنی به هر صورت که بتواند با جمهوری اسلامی مخالفت می کند و اغتشاشات نیز بهانه ای برای مخالفت با جمهوری اسلامی و حمایت از اغتشاشگران است. آزادی در شعار زن زندگی آزادی آنها و در قاموس آنها یک معنی و در قاموس ما معنای دیگری می دهد. آزادی در قاموس آنها یعنی آنچه موافق هوای نفس و لذت جویی است، آزاد باشد اما در مقابل آزادی برای تبلیغ دین وجود ندارد زیرا آزادی را به شکلی دیگر بیان می کنند و به دنبال اهداف دیگر هستند اما اگر بخواهند از عبدالحمید حمایت کنند به نام دین و صوفیان از آن حمایت می کنند که ممکن است گروهی از شیعیان تندرو باشند و هدف آنها حمایت از دین نیست بلکه بهانه ای برای مخالفت با جمهوری اسلامی است.

غرب با چه نوعی از دین مخالف است؟

مخالفت آنها با دینی است که به دنبال استکبارستیزی است. بر همین اساس شعار آزادی می دهد اما در کشور خودش با حجاب مخالف است. باید بگوییم اگر حجاب اختیاری است پس بانوان محجبه اختیار به حجاب دارند، چرا با آنها مخالفت می کنید؟؛ هدف آنها مخالفت با دین است و شعار حجاب اختیاری آنها و آزادی شعاری توخالی است و آزادی به معنای آزادی ای است که اهداف آنها را محقق کند. داد تمدن غرب حرکتی است که آنها در فیلم گوتاردو نشان دادند. در این فیلم ادعای آنها این است که ما آمده ایم و می خواهیم شیطان را به زمین بازگردانیم و همه جا را نابود کنیم که در بخش های مختلف این نمایش نامه دقیقا این موضوع را پیاده می کنند زیرا هدف آنها از بین بردن دین و ترویج اندیشه های شیطانی است.

واکنش مردم فرانسه نسبت به تصمیمات دولت این کشور در موضوع منع حجاب چگونه است؟

اعتقاد کشورهای غربی از لحاظ تفکرات سرمایه سالاری است و نه سرمایه داری ، سرمایه سالاری شامل کمونیست هم می شود و الگوهای مختلف مدرنیته را شامل می شود. وقتی در غرب سرمایه سالاری ملاک می شود برای آنها سرمایه داشتن افراد مهم است و در آنجا انصاف معنا ندارد و اینکه در مراسم با شکوه اربعین از جیب خودت هزینه کنی و موکب برپا کنی، معنی نمی دهد ؛ نگاه غربی ها به این مراسم صرفا تعجب است. برای آنها از خود گذشتگی و ایثار برای زوار امام حسین (ع) معنا ندارد و هرچه بیشتر ثروتمند شدن و مال داشتن و لذت بردن مهم است و اصول و ارزش ها برای آنها از بین می رود و وقتی این تفکر حاکم شود، مردم در رقابت برای سرمایه داشتن فرصتی برای توجه به اصول و ارزش ها ندارند البته هرچه زمان می گذرد، مردم بیدارتر می شوند و آثار مخرب لیبرال دموکراسی کم کم در زندگی آنها اثر می گذارد و گروه هایی درون مردم متوجه می شوند که چه کلاهی بر سر آنها رفته است. معتقدم غرب نیز به سمت بیداری دینی یا ترانس مدرن (بازگشت به معنویت های دینی) حرکت می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1723724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha