یک فوریت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران تصویب شد

نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(22شهریور)مجلس شورای اسلامی با دوفوریت لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران با ۷۱ رای موافق، ۱۱۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر  مخالفت کردند.

نمایندگان با یک فوریت این لایحه با  ۱۲۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف دو و رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

حسین دهقان،دبیر شورای توسعه سواحل مکران در مورد این لایحه گفت:  با توجه به تحولات و آینده اقتصاد در سطح بین المال، سواحل مکران می تواند موتور محرک و پیشران توسعه ملی در دهه های پیش رو باشد ضمن اینکه در سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم بحث مکران به عنوان یک پیشران مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رهبری در دیدار اخیرشان با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از بی توجهی دولت های گذشته در حل مشکلات و عدم شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت و مزایای سواحل گلایه داشتند و نسبت به وجود مجلس و دولت انقلابی ابراز امیدواری کردند که مشکلات در این بخش حل شود.

وی با بیان اینکه بر این باوریم که توسعه سواحل باعث توسعه پایدار و همه جانبه می شود،گفت: ما با یک تاخیر تاریخی زمانی مواجه‌ایم؛ محدودیت های زیرساختی در منطقه برای تحقق اهداف وجود دارد لذا به یک سبک حکمرانی جدید نیاز است. امروز رقبای منطقه با سرعت به دنبال حذف و خنثی سازی ظرفیت‌های کشور از جمله سواحل مکران هستند لذا زمان امری حیاتی است و غفلت می تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی در مسیر توسعه کشور داشته باشد.

کد خبر 1724103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha