کانون‌های فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان افتتاح می شوند

حجت الاسلام حاجتی از افتتاح کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان خبر داد و گفت: زن مسلمان ثابت کرده است که با رعایت عفاف و حجاب می توان در جامعه حضور داشت.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در جمع خبرنگاران از افتتاح کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در مساجد گیلان خبر داد و افزود: خواهران نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های مختلف در مسجد دارند.  

وی با بیان اینکه، زن مسلمان ثابت کرده است که با رعایت عفاف و حجاب می توان در جامعه حضور داشت، گفت: الگوی سوم زن الگوی زن معتقد به اصالت خانواده و تاثیرگذار بر جامعه است که در کنار تربیت فرزند و حفظ خانواده به کارهای اجتماعی خود نیز می‌پردازد.

حجت الاسلام حاجتی مساجد را دارای ظرفیت عظیمی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به خواهران در سطح جامعه دانست و بیان کرد: باید از این ظرفیت در راستای تقویت ابعاد مختلف استفاده کرد.

وی با تاکید به اینکه، خواهران نقش مهمی در برگزاری فعالیت‌های مسجد محور داشته اند گفت: بانوان توانسته‌اند در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به تهاجم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن همواره بر موضوع دختران تمرکز کرده است و راه مقابله با این تهاجم بهره‌مندی از ظرفیت خواهران در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و سبک زندگی اسلامی است.

مدیر ستاد فهمای گیلان در ادامه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه خواهران را فرصتی برای تقویت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در حوزه خانواده و بانوان در مساجد دانست و ادامه داد: کانون‌های مساجد می‌توانند با آموزش مهارت‌های لازم و آشنا کردن بانوان با این مهارت‌ها، زمینه تصمیم گیری‌های صحیح برای بانوان را در موقعیت‌های متفاوت به‌ویژه در رویارویی با مشکلات فراهم کنند.

حجت الاسلام حاجتی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد این کانون‌ها احیا رویکرد نهضت بازگشت مسجد و تقویت فعالیت‌های مسجد محور است.  

وی اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های کانون‌های خواهران مبتنی بر الگوی تعالی دخترانه و ناظر به تعالی این قشر و کاملا تخصصی و اختصاصی است.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه همچنین به ویژه برنامه‌های دهه پایانی صفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اشاره و اظهار کرد: مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام رضا(ع) با ویژه برنامه‌های سوگواری در کانون‌های مساجد گیلان اقامه می‌شود.

وی از جمله این برنامه ها را،  سوگواره شام رحلت پیامبر(ص) در کانون انصار الحسین(ع) در مسجد حضرت امام حسن عسکری (ع) پل تالشان رشت،  مراسم عزاداری ایام آخر ماه صفر در کانون شهید هدایتی مسجد امام حسن مجتبی(ع) رشت، کانون شهید چمران سنگر، مراسم علم واچینی در مسجد صاحب الزمان (عج) قاضی محله به همت کانون امام حسن عسکری(ع) برشمرد.

کد خبر 1724254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha