آگاه‌سازی و تبیین وظیفه همه مردم، رسانه‌ها، دانشگاهیان و حوزویان و.. است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه، از نظر دشمنان تفاوت‌ها و اختلافات قومی و مذهبی، مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است و با تحریک این نقاط به‌دنبال ضربه به کشورمان هستند گفت: امروز همه مردم، رسانه‌ها، دانشگاهیان و حوزویان و... وظیفه آگاه‌سازی و تبیین دارند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۴ شهریور) با تاکید بر اینکه تلاش دشمن همیشه این بوده که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت عقب‌مانده و به حاشیه برده شوند اظهار کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال جامعه اسلامی به ویژه پیروان اهل‌بیت توانستند تمدن مبتنی بر اسلام، کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) را در ایران عملیاتی کنند.

وی افزود: اما تمام دنیای کفر برای مقابله با حکومت اسلامی بسیج شده اند و باید بدانیم تا زمانی‌که حکومت اسلامی وجود دارد مکر و حیله و تلاش دشمنان نیز برای مقابله ادامه خواهد داشت.  

آیت الله فلاحتی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، دشمن را در نقطه ضعف و رو به سوی افول دانست و ادامه داد: دشمن هرگز از مکر و حیله کوتاه نمی آید بلکه هر روز به دنبال مکر و حیله‌ای جدید است.  

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی بیان کرد: پیامبر(ص) با این عمل به همه مسلمانان اعلام کردند که باید در سایه حکومت مبتنی بر اسلام به حیات خود ادامه دهند.

وی همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: آنحضرت فریادرس امت مسلمان بود و توسل به ایشان بی‌پاسخ نمی‌ماند.

آیت الله فلاحتی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اشاره و  خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند «دولت آمریکا مجموعه‌ای برای بحران‌سازی در کشورها از جمله ایران ایجاد کرده است که ماموریت این مجموعه یافتن و تحریک نقاطی است که می‌تواند باعث بحران شود.» 

وی با بیان اینکه، از نظر آن‌ها، تفاوت‌ها و اختلافات قومی و مذهبی، مسئله جنسیت و زن جزو نقاط بحران‌ساز در ایران است، ادامه داد: لذا با تحریک این نقاط به‌دنبال ضربه به کشورمان هستند.  

وی در ادامه به نقش ویرانگری آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف اشاره و اذعان کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی وارد میدان شده زیرا، انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات کهنه آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستاده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از طریق بحران‌سازی، اختلاف‌افکنی، فتنه‌انگیزی و جنگ‌افروزی میان ملت‌ها و اقوام به‌دنبال غارت ملت‌ها هستند اما انقلاب اسلامی در برابر جنایات‌شان ایستاده و آن‌ها را به عقب می کشاند.

آیت الله فلاحتی اذعان کرد: دشمن به دنبال تکه تکه کردن ایران به بخش های ترک‌نشین، ‌ عرب‌نشین و بلوچ‌زبان و...  است و ناآرامی‌های سال گذشته نیز با همین هدف انجام میگرفت.

 وی ضمن قدردانی از انسجام ۳ قوه در کنار تدبیر رهبری و انسجام همه‌جانبه نیروهای مسلح و عدم همراهی مردم که موجب شکست نقشه دشمن شد، گفت: آحاد ملت و مسئولان باید بیدار و مراقب باشند و فریب  دروغ‌پراکنی دشمن را نخورند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز همه مردم، رسانه‌ها، دانشگاهیان و حوزویان و... وظیفه آگاه‌سازی و تبیین دارند افزود: بیش از ۸۵ درصد مردم ایران طرفدار حجاب اسلامی هستند و آنانی هم که نیستند در شمار سلطنت طلب ها، بهاییان و فریب خوردگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم مومن همیشه با حضور آگاهانه و با بصیرت خود در مراسمات مذهبی و ملی نشان دادند که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

کد خبر 1724315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha