انتشار تمبر پستی کمیاب از حمله رژیم بعث به آستان مقدس حسینی

یک پایگاه خبری پرتغالی، تمبر پستی کمیاب از واقعه حمله رژیم بعث عراق به آستان مقدس امام حسین(ع) را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا، پایگاه خبری«دریمز تایم» پرتغالی متخصص در نمایش عکس‌های کمیاب، تصویری از تمبر پستی کمیاب مزین به مشخصات آستان مقدس امام حسین(ع) در سال 1991 میلادی را منتشر کرد.

این پایگاه خبری در توضیح تصویر این تمبر نوشت: این تمبر صحنه‌ای از نیروهای رژیم بعث سابق را نشان می دهد که پس از حمله این نیروها به حرم‌های مقدس در شهر کربلای معلی، در بین الحرمین حضور داشتند.

این پایگاه خبری پرتغالی گزارش داد: این تمبر پستی کمیاب برای نخستین بار در ایران در سال 1991 میلادی به چاپ رسید. در حال حاضر در مسکو پایتخت روسیه نگهداری می شود.

براساس اسناد تاریخی، حمله رژیم بعث به حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) به انتفاضه شعبانیه بازمی گردد. انتفاضه شعبانیه در دوم ماه مارس 1991 میلادی آغاز شد که به همه استان‌های عراق کشیده شد. مردم کربلا در این انتفاضه ایستادگی کردند و نیروهای بعثی نتوانستند به آن وارد شوند. اما صدام از نیروهای ارتش و نیروهای ویژه استفاده کرد و اطراف شهر کربلا را به تصرف درآورد. این نیروها ساختمان‌ها، باغ‌ها و مساجد و حسینیه‌ها و خانه‌ها را تخریب کرد و شهر را به محاصره درآوردند و از ساکنان کربلا خواستند تا شهر را ترک کنند. پس از آن شهر را موشک باران کردند و هنوز مردم راه زیادی را طی نکرده بودند که بالگردهای رژیم بعث همه جمعیت را قلع و قمع کرد. حسین کامل، داماد صدا نیز دستور موشک باران حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) را صادر کرد. پس از آن ارتش صحن مطهر امام حسین (ع) و باب القبله را هدف قرار داد.

کد خبر 1724322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha