نگرانی در خصوص تأمین آب منطقه سیستان وجود ندارد / اقتصاد باید مردم پایه باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی های لازم برای طرح تامین اضطراری آب منطقه صورت گرفته و علاوه بر آن سه طرح انتقال آب دریای عمان با هزینه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان انتقال آب تهلاب با هزینه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان و چاه‌های ژرف نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط‌عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان زابل ، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه دیدار با مطالبه گران منطقه سیستان با اشاره به اینکه مردم و مسئولان در صحنه‌ها و شرایط مختلف پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند، اظهار داشت: مسئولان خادم مردم هستند و با تمام توان برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تفکرات همه جانبه مد نظر همه باشد، بیان داشت: با بروز خشکسالی چندین ساله اشتغال مردم که بر پایه کشاورزی و دامداری بود با مشکلاتی مواجه شده که برای رفع آن باید شغل جایگزین تعریف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: مرز فرصت است ولی مرز فقط برای صادرات کالا نیست، باید بررسی شود چه کالاهای بیشترین صادرات را دارد تا در همین استان تولید شود که این امر سبب توسعه شهرک های صنعتی، گسترش کارخانه‌ها، افزایش اشتغال و رونق تولید می شود.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه تجارت افزود: دسترسی به بازارهای بزرگ دنیا از طریق مرزهای استان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین میتواند سبب رونق تجارت و تبدیل شدن منطقه به یک بازار بزرگ شود.

کرمی تصریح کرد: اقتصاد باید اقتصاد مردم پایه باشد و گرنه موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح ساماندهی سوخت و مسائل مطرح شده پیرامون این موضوع در سطح استان و کشور بر ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و استان تاکید کرد.

استاندار به موضوع ریزگردها و اقداماتی که باید در این زمینه در سالها گذشته انجام می‌شد و برنامه ریزی‌های انجام شده نیز اشاره کرد.

وی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای طرح تامین اضطراری آب منطقه صورت گرفته و علاوه بر آن سه طرح انتقال آب دریای عمان با هزینه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان انتقال آب تهلاب با هزینه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان و چاه‌های ژرف نیز در حال انجام است.

ی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاشش را برای ایجاد یاس و نا امیدی در سطوح مختلف جامعه انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد، به فضل الهی و با همت شما و همکاری و همدلی و وحدت همه مشکلات مرتفع خواهد شد.

استاندار بیان داشت: ایجاد کارخانه های فرآوری مس، ایجاد صنایع تبدیلی و شهرک‌های صنعتی، واردات دام برای فعال کردن مرز و گسترش صنعت فرآوری مواد دامی و کشتارگاهای صنعتی در حال انجام است.
 
کرمی تصریح کرد: ترانزیت کالا به کشورهای همسایه، فعالیت ۳۵۰ کارگاه در حوزه ساخت جاده از شمال تا جنوب استان، ساخت کریدور شمال به جنوب، ایجاد شرکت‌های مشترک با کشورهای همسایه از جمله اقداماتی است که از ابتدای دولت سیزدهم در استان آغاز شده است.

وی با مخاطب قرار دادن مطالبه گران منطقه از آنها خواست در ایجاد شرکت تعاونی‌های دانش بنیان مشارکت داشته باشند.

وی بیان داشت: در زمینه آموزش نسل آینده باید همت کرد و مجموعه آموزش و پرورش مراکز دانشگاهی و مرکز فنی و حرفه‌ای استان برای تربیت نیروی ماهر باید تلاش کنند تا نوجوانان و جوانان بعد از فارع التحصیلی بتواند در زمینه کارآفرینی اقدام کننداستاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: همه فرمانداران اختیار تمام در انجام امور و حتی در برگزاری جلسات کشوری دارند.
 
 کرمی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در منطقه و استان بیان داشت: هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه درمان اقدامات لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب باید پیگیری شود.

وی با اشاره به طرح های نیمه تمام دولت های گذشته، افزود: حدود ۲۵۰۰ طرح نیم تمام در سطح استان وجود دارد که برای اتمام آنها بررسی های لازم صورت گرفته است و در اکثر شهرهای استان اقدامات لازم برای گاز رسانی در حال انجام است

کد خبر 1724330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha