تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت زنان 

اقدامی از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت زنان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: مراسم اصلی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب به صورت ملی و در استان گیلان با تجلیل ۳۰ هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس همراه خواهد بود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سمیه اقدامی_ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، فرارسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و گفت: بیش از پیش قدردان نقش آفرینی مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران و زنان رزمنده و  هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان مانند سایر استان ها در این هفته اقدام به برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد کرد افزود: این برنامه ها به صورت گسترده و باشکوه در سطح استان اجرا خواهد شد.  

اقدامی در ادامه از برگزاری همایش سراسری تجلیل و تکریم از زنان پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با ۲۹ شهریورماه خبر داد که در استان گیلان با تجلیل ۳۰ هزار بانوی رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس همراه خواهد بود و ادامه داد: این مراسم ساعت هشت صبح چهارشنبه (۲۹ شهریور) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان در سالن اجتماعات شهدای  فراجای رشت برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه در این مراسم به صورت نمادین از یکصد زن رزمنده و پیشکسوت تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: مراسم تجلیل از مادران و همسران و دختران شهدا و زنان رزمنده و ایثارگر در شهرستان ها نیز توسط فرمانداران و سپاه نواحی و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

اقدامی با بیان اینکه مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با محوریت زنان برای نخستین بار در کشور است که برگزار می شود گفت: مراسم اصلی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب همراه خواهد بود که طبق زمانبندی ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه(۲۹ شهریور) به صورت زنده از شبکه ملی پخش خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: همواره شاهد نقش اثرگذار و ارزنده مادران، همسران شهدا و بانوان رزمنده و امدادگر در دوران دفاع مقدس بوده و هستیم که چگونه در ستادهای پشتیبانی حضور فعال داشتند.

دبیر کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان همچنین به حضور حماسی و پرشور بانوان در بدرقه رزمندگان و تشییع شهدا اشاره و بیان کرد: زنان رزمنده و امدادگر نیز در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور داشتند که برای رزمندگان غذا می پختند و یا در رختشورخانه ها به شستشوی لباس رزمندگان مشغول بودند و در بیمارستان ها به مجروحان رسیدگی می کردند.

وی گیلان را دارای ۳۲۰ زن رزمنده و ایثارگر دانست و یادآور شد: حمایت های مادی و معنوی زنان از جبهه ها موجب دلگرمی رزمندگان بود و لذا طبق کلام امام راحل، نقش آفرینی مادران و همسران شهدا و رزمندگان این پیروزی بزرگ را به ارمغان آورد.

کد خبر 1724821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha