ایران سرمشق جهان اسلام در تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست/ تحریم کشورهای حامی اهانت کننده به مقدسات

اختتامیه هشتمین اجلاس مجاهدان در غربت با حضور معاون رئیس جمهور و تعدادی از چهره های شاخص جهان اسلام و جبهه مقاومت در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از مشهد، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در نشست فراکسیون پارلمان های جبهه مقاومت افزود: دیپلماسی پارلمانی نیازمند تقویت فراکسیون مقاومت برای اجرای بهتر است، تا این فراکسیون بتواند از ظرفیت پارلمان آسیایی و کشورهای اسلامی بهره ببرد.

وی ادامه داد: اگر مقاومت نبود امروز لبنان در اشغال اسرائیل بود و معلوم نبود اصلا فلسطینی در منطقه باشد، همچنانکه اگر مقاومت و پایداری مردم ایران نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: مقاومت یک بحث عقلانی است و راهی جز آن وجود ندارد، بدین طریق تهدید علیه کشورهای اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد.

ایران سرمشق جهان اسلام در تبدیل تهدید به فرصت است

مسوول روابط عربی حزب الله لبنان نیز در این نشست عنوان کرد: جهان اسلام به مدد رهبران جمهوری اسلامی ایران، آموخته‌اند که تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند.

شیخ حسن عزالدین تاکید کرد: رهبران ایران اسلامی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، سرمشق کشورهای اسلامی در آموختن تبدیل تهدید دشمن به فرصت برای کشورهای اسلامی هستند.

وی شهید سردار سلیمانی را دیگر شخصیت ایرانی تاثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و افزود: شهید سلیمانی معتقد بود نباید از تهدیدهای دشمن هراسید و باید از آنان فرصت ایجاد کرد.

مسوول روابط عربی حزب الله لبنان اظهار کرد: در بررسی های دقیق که باید از سوی مسلمانان انجام شود، فرصت های ویژه ای از تهدیدهای دشمن به دست می آید و شهید سلیمانی با اعتقاد بر این اصل به موفقیت های زیادی دست یافت.

عزالدین افزود: ایجاد نیروهای مردمی در لبنان به همت مجاهدان ایرانی بود که در جبهه مقاومت برنامه‌های رژیم صهیونیستی را بی‌سرانجام گذاشتند و این چهره شاخص ایرانی به کمک کشورهای اسلامی پرداخت.

مقاومت یعنی قدرت

نماینده شهر همدان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قدس شریف نیز در این نشست گفت: مقاومت در برابر ظلم همیشه در اولویت و اوج قدرت است و موفقیت ما به دلیل حضور در محور مقاومت است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی تصریح کرد: راه اعتلای انقلاب اسلامی یک راه بیشتر نیست و آن، راه مقاومت است.

وی با بیان اینکه برجستگی دولت در نقطه مقاومت است، تصریح کرد: افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی، ارتباط با کشورهای منطقه، عضویت در سازمان همکاری شانگهای و رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، همه با روحیه مقاومت حاصل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند دل مردم را خالی کنند اما نظام در اوج قدرت است و موفقیت ما به دلیل حضور در محور مقاومت است و اگر امروز رژیم صهیونیستی در اوج رذالت قرار دارد، با محوریت ولایت بوده است.

فلاحی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی موفق شوند باید به فرامین محور مقاومت گوش فرا دهند. موفقیت ها با مجاهدت به دست می آید.

شهدای سوریه چهره های شاخص مجاهدان راه حقیقت هستند

عضو پارلمان کشور سوریه نیز در این نشست بیان کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که شاهد برپایی آن در مشهد هستیم، گامی ارزشمند در معرفی مجاهدان راه حق و حقیقت است.

فاطمه حسن العزوه افزود: شهدای سوریه و شهید حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های شاخص مجاهدان راه حق و حقیقت هستند.

وی ادامه داد: همه با هم در راه پیروزی و سربلندی اسلام تلاش خواهیم کرد و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

عضو پارلمان کشور سوریه خاطر نشان کرد: روابط نسبی و تاریخی بین سوریه و ایران وجود دارد و جهاد و مبارزه جبهه مقاومت مرتبط با مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) است.

حسن العزوه با بیان اینکه جهاد را تا دست یافتن پیروزی ادامه خواهیم داد و جبهه سیاسی و نظامی ما واحد است، ادامه داد: در این راه تحت تاثیر تحرکات مشکوک و مایوس‌کننده تسلیم نخواهیم شد و برای برافراشتن پرچم اسلام مصمم هستیم.

در این نشست تعدادی دیگر از نمایندگان پارلمانی کشورهای فعال در حوزه مقاومت و برخی نمایندگان مجلس ایران دیدگاه ها و نظرات خویش را بیان کردند.

تحریم کشورهای حامی اهانت کننده به مقدسات، قانونی شدن فعالیت گروه های مقاومت در کشورهای مبدا، تشکیل یک پارلمان مشترک و تشکیل صندوق حمایتی از گروه های مقاومت از مهمترین محورهای سخنرانان این اجلاس بود. در پایان این نشست نیز بیانیه ای در ۱۴ بند توسط سفیر ایران در سوریه قرائت و از سوی حضار تصویب شد.

اجلاس مجاهدان در غربت با حضور نمایندگان جبهه مقاومت ولایت‌مداری از پنج کشور از دیروز با سخنرانی مسوولان کشوری و با هدف تجلیل و تکریم از حماسه آفرینان و مجاهدان این عرصه در مشهد آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

کد خبر 1725496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha