هلند در مسیر اهانت به قرآن کریم

رهبر جنبش راستگرای افراطی هلند به پاره کردن نسخه‌های قرآن دربرابر سفارتخانه‌های تعدادی از کشورها در لاهه هلند اقدام کرد که آنکارا این اقدام موهن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، «ادوین واگنسولد» رهبر جنبش نژادپرست «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی سازی غرب (پگیدا)» در هلند، روز گذشته(شنبه یکم مهر 1402) نسخه‌هایی از قرآن کریم در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه، پاکستان، اندونزی و دانمارک پاره کرد.

واگنسولد در طول روز گذشته تظاهرایی را در لاهه سازماندهی کرد و دربرابر این سفارتخانه اقدام به پاره کردن نسخه‌ها قرآن و اهانت به اسلام و مسلمانان کرد.

واگنسولد از پلیس هلند برای ایجاد امنیت هنگام پاره کردن قرآن و زیرپا گذاشتن آن و اهانت به مسلمانان تشکر کرد.

پس از این اقدام دولت ترکیه، اقدامات مکرر موهن به قرآن در لاهه هلند را به شدت محکوم کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ما حملات نفرت انگیز نسبت به قرآن کریم دربرابر سفارتخانه های برخی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر لاهه هلند را محکوم می کنیم.

همچنین مجوز مقامات در کشورهای روپایی را برای انجام اقدامات نفرت انگیز تحت عنوان آزادی بیان را محکوم  می کنیم. نادیده گرفتن این مسئله باعث گسترش روز به روز آن می شود.

این وزارتخانه اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده است که کشورهایی که این حملات موهن درآنها صورت می گیرد، تدابیر موثری در برابر این تحرکات شنیع و موهن اتخاذ کنند که سازمان ملل متحد آن را نفرت مذهبی و نقض قوانین بین المللی می‌داند.

ترکیه با قاطعیت و در همه محافل مبارزه علیه این ذهنیت بیمار را ادامه می دهد.

اخیرا در سوئد و دانمارک اهانت به قرآن توسط راستگرایان تندرو دربرابر سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی تکرار شده است که واکنش خشمگین عربی و اسلامی را چه به صورت رسمی و چه درسطح مردمی درپی داشته است.

کد خبر 1725500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha