ورود هنرمندان برای شرکت در رویداد ملی هنرهای تجسمی در زاهدان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از هنرمندان به منظور شرکت در رویداد ملی «رُحَما» که با هدف معرفی زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی در ایران برگزار می‌شود، وارد زاهدان شدند.

مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت:  ما  از امروز به مدت سه روز میزبان جمع قابل توجهی از طراحان و اساتید گرافیست کشور در زاهدان خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب  اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این سه روز هنرمندان با فرهنگ و بوم مردم سیستان و بلوچستان خاصه شهر زاهدان آشنا می شوند، ادامه داد: در روز اول  که امروز است این طراحان و اساتید گرافیست وارد زاهدان شدند و  در مقدمه برنامه زاهدان گردی را خواهند داشت.

سیاسر با اشاره به اینکه  هنرمندان از  چندین نقطه هدف سطح شهر زاهدان بازدید خواهندکرد، گفت:  بازدید از موزه جنوب شرق کشور و شرکت هنرمندان در کارگاه آموزشی استاد شه بخش از اساتید برجسته هنر های تجسمی در  استان جهت آشنا شدن با آلمان های سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های اولین روز سفر این هنرمندان به زاهدان است. 

وی با تاکید بر اینکه آشنایی و حس گرفتن هنرمندان از فرهنگ و بوم استان برای ما خیلی مهم است افزود: در این سفر به هنرمندان ایده های را برای تولیدات خودشان معرفی خواهیم کرد که در ایده پردازی کم نخواهند آورد البته این ایده ها جدا از فرهنگ و بوم مردم سیستان و بلوچستان نخواهد بود
 
 
به گفته سیاسر؛ رویداد «رُحَما» در ۲ مرحله طراحی شده که نوبت اول آن از سوم تا پنج مهرماه با هدف طراحی و تولید در محل موزه منطقه جنوب شرق و مرحله دوم که اجرا است از پنجم تا ۱۱ مهرماه در سطح شهر زاهدان به اجرا در می‌آید.

رئیس حوزه هنری انقلاب  اسلامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 5 اثر از آثار  رویداد ملی «رُحَما» در سطح شهر زاهدان به صورت نقاشی دیواری به نمایش گذاشته می شود و سپس الباقی نقاشی ها در گذر زمان استفاده خواهد شد.

کد خبر 1725534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha