مساجدی که در دفاع مقدس کمک کار جبهه ها بودند

بسیاری از مساجد در سراسر کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌های مختلفی را ایفا کردند و به رزمندگان و جبهه‌های جنگ کمک‌های فراوانی رساندند.

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری شبستان؛ بسیاری از مساجد در سراسر کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌های مختلفی را ایفا کردند و به رزمندگان و جبهه‌های جنگ کمک‌های فراوانی رساندند که در این گزارش به تعدادی از مهمترین آن ها اشاره می کنیم.


مسجد جامع تبریز: این مسجد که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد شهر تبریز است، در دوران دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه فرهنگی و تبلیغی فعال بود. این مسجد با برگزاری نماز جمعه، سخنرانی‌های سیاسی و دینی، نمایشگاه‌های عکس و پوستر، جلسات آموزشی و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، جذب و آماده‌سازی رزمندگان برای اعزام به جبهه‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مادی و معنوی برای رزمندگان و خانواده‌های شهیدان، همکاری با سایر نهادهای فعال در حوزه جنگ و … نقش تأثیرگذاری در حفظ روحیه مقاومت و پایداری مردم تبریز داشت.


مسجد جامع چابهار: این مسجد که یکی از قطب‌های فرهنگی و تاریخی شهر چابهار است، در دوران دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه بسیج و نظامی فعال بود. این مسجد با برپایی ستاد دفاع هوایی، آموزش و تجهیز نظام‌افزار، شناسایی و پاسخ به حملات هوایی دشمن، تأمین امنیت شهر چابهار، حضور در عملیات‌های نظامی در منطقه خلیج فارس، همکاری با سپاه پاسداران در زمینه اعزام روحانیون تبلیغی-فرهنگی به جبهه ها، جذب و آماده‌سازی رزمندگان برای اعزام به جبهه ها، جمع‌آوری کمک های مادی و معنوی برای رزمندگان و خانواده های شهدا، نقش قابل توجهی در حفظ استقلال و کشور در استان سیستان و بلوچستان داشت.


مسجد جامع قم: این مسجد که یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی شهر قم است، در دوران دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه روحانی و انقلابی فعال بود. این مسجد با برگزاری نماز جمعه، سخنرانی‌های سیاسی و دینی، نمایشگاه‌های عکس و پوستر، جلسات آموزشی و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، جذب و آماده‌سازی رزمندگان برای اعزام به جبهه‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مادی و معنوی برای رزمندگان و خانواده‌های شهیدان، همکاری با سایر نهادهای فعال در حوزه جنگ و … نقش تأثیرگذاری در حفظ روحیه مقاومت و پایداری مردم قم داشت.


با توجه به مطالب فوق، مساجد در دوران دفاع مقدس نقش‌ ‌محوری و مهمی در تربیت رزمندگان و اتحاد مردم ایفا کردند. برخی از این مساجد عبارتند از: مسجد جامع تبریز، مسجد جامع چابهار و مسجد جامع قم که به شرح فعالیت های آن ها پرداختیم.

کد خبر 1725852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha