زنان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمدند

سردار کریمی به نقش بانوان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:زنان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمده و دِین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار محسن کریمی در مراسم تجلیل از مادران و زنان ایثارگر شهرستان دلیجان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از بزرگ بانوان ایران اسلامی گفت: زنان مسلمان و متدین ایران اسلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش پررنگی در همه عرصه ها داشتند و امروز نیز بانوان ایرانی در عرصه های مختلفی، علمی، ورزشی و جهادی نقش آفرینی می کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به اینکه حماسه‌آفرینی‌های زنان در دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست، افزود: زنان به عنوان بخشی از جامعه‌ی انسانی در هر یک از صحنه‌های مختلف خصوصاً در ۸ سال جنگ تحمیلی عنصری فعال، مبارز، ایثارگر و صبور بوده‌اند.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش بانوان در جبهه های حق علیه باطل و پشت جبهه ها اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرمودند: نقش و فعالیت بانوان فقط در جبهه خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از جبهه در خاک دیگر مانند مدارس، دانشگاه‌ها، کارگاه‌ها، خانه‌ها، در سینه‌ها و در قلب‌هاست.

این مقام مسئول با بیان اینکه زنان ایرانی با الگو گیری از حضرت زینب کبری(س) در دوران جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند، اظهار کرد: مادران و همسران شهدا با حمایت‌های فکری و اخلاقی خود، رزمندگان را با روحیه قوی به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

سردار کریمی با اشاره به گذشت ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اظهار کرد: ما فقط ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر نگذاشته‌ایم چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون که ۴۴ سال از آن می گذرد دشمن هر بار جنگی بر علیه ملت ایران آغاز کرد که هر بار هم با هوشیاری و آگاهی ملت ایران مواجه شد و شکست خورد.

وی با بیان اینکه امروز تهاجمات دشمن علاوه بر بُعد نظامی، ممکن است در ابعاد عقیدتی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و... باشد، بیان کرد: به همین علت دفاع نیز باید در همه این ابعاد انجام شود و ملت ایران باید همیشه در برابر این توطئه ها هوشیار باشند.

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه حضور پرشور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زنان مسلمان ایران اسلامی است، ادامه داد: آنان در همان روزهای نخستین انقلاب وارد میدان مبارزه شدند و با جهاد خود قدم به قدم، انقلاب اسلامی را یاری کردند.

سردار کریمی بیان کرد: زنان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمده و دِین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا کردند و امروز نیز زنان و دختران ایرانی باید با تاسی از این شیر زنان مدافع انقلاب و ارزش های والای آن باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از بانوان ایثارگر با اهدای لوح تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 1725874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha