اعلام برنامه جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی و سنتی در گلستان/ 18 گروه نمایشی به روی صحنه می روند

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان از روز (جمعه 7 مهر) با حضور 18 گروه داخلی و خارجی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، بخش صحنه ای و بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان از روز (جمعه 7 مهر) با حضور ۱۸ گروه از سراسر کشور و کشورهای چین و تاجیکستان در تالار فخرالدین اسعدگرگانی و مجتمع فرهنگی هنری کردکوی آغاز می شود.

در روز نخست این جشنواره نمایش «پری» به نویسندگی خیرالله تقیانی و کارگردانی مهدی فتحی از البرز، «آتلان در سرزمین شمالی» به نویسندگی بهرام محمد ایری و کارگردانی شهروز ایری از استان گلستان، «جیک و بوک» به نویسندگی و کارگردانی شاپور ترکمن سرابی از خراسان رضوی در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعدگرگانی به روی صحنه می روند.

اجرای نمایش «مجلس آهوخانی» به نویسندگی مهدی ملکی و کارگردانی فهیمه علی آبادی از تهران و «تقلیدنامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج محمدی از البرز در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعدگرگانی و نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یدالهی از تهران در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی از دیگر برنامه های روز نخست این جشنواره است.

در دومین روز این جشنواره در (شنبه 8 مهر) نیز نمایش های «آخرین بازی» به نویسندگی هوشنگ جاوید و کارگردانی علی آزادنیا از خراسان رضوی، «داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم» به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی از تهران در سالن اصلی و «اودنگ» به نویسندگی مهیار هزارجریبی و کارگردانی سارا یزدانی از تهران و «گلزخم» به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی کفایت جادری از خوزشتان در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی و نمایش «خان نهم» به نویسندگی ابوالقاسم غلامحیدر و کارگردانی هاشم مهری از خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی به روی صحنه می روند.

در روز (یکشنبه 9 مهر)، سومین روز بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان با اجرای yue opera (shaoxing opera)  از کشور چین در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعدگرگانی آغاز می شود و در ادامه نمایش های «در انتظار گورو» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از تهران و «شارامان» به نویسندگی علیرضا داوری و کارگردانی ساسان شکوریان از خوزستان در سالن نگاه تالار و نمایش «فین جین» به نویسندگی ابوالفضل حاج علی خانی و کارگردانی رضا آقایی میبدی از یزد اجرا می شوند.

در چهارمین روز این جشنواره (دوشنبه 10 مهر) نیز هنرمندان تاجیکستانی نمایشTobibi parron (Flying Doctor)  را در دو سانس در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعدگرگانی اجرا می کنند و در ادامه نمایش های «مو که مه کنجکه تونوم» به نویسندگی ارسلان محبی و کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان و «بالاتر از سیاهی» به نویسندگی امیرحسین انصافی و کارگردانی ناصر آویژه در تالار نگاه فخرالدین اسعد گرگانی و نمایش «دلدشو» به نویسندگی و کارگردانی عبدالمجید انصاری از بوشهر در مجتمع فرهنگی هنری کردکوی به روی صحنه می روند.

مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان نیز در روز (سه شنبه 11 مهر) با حضور مسئولان کشوری و استانی در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

کد خبر 1725941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha