قرآن سند نبوت پیامبر / شیعه و سنی موظفیم به قرآن چنگ بزنیم

حجت‌الاسلام صالحی با بیان‌اینکه قرآن سند نبوت پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) است،گفت: شیعه و سنی موظفیم به قرآن چنگ بزنیم و تا زمانی که به قرآن چنگ بزنیم شیعه و سنی هیچ آسیبی نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام ناصر صالحی در جشن هفته وحدت که در مسجد جامع شیخ محله عنبران برگزار شد با تبریک هفته وحدت،اظهارکرد: قرآن سند نبوت پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) است.

امام جمعه موقت بندر آستارا با بیان‌اینکه شیعه و سنی موظفیم به قرآن چنگ بزنیم،افزود: تا زمانی که به قرآن چنگ بزنیم شیعه و سنی هیچ آسیبی نمی‌بینند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که دست‌شان در دست دشمنان است مسلمان و از امت پیامبر نیستنند، تصریح‌کرد: دشمنان با توطئه‌ها و حربه‌های مختلف به دنبال این هستند به وحدت و همدلی بین مسلمانان آسیب برسانند و اگر ما دنبال‌روی قرآن باشیم هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند و توطئه‌های آنان نیز راه به جایی نمی‌برد.

حجت‌الاسلام صالحی منطقه آستارا را نمونه بارز وحدت شیعه و سنی در دنیا دانست و خاطرنشان‌کرد: این رویه باید ادامه یابد و الگویی برای سایر مناطق باشد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بندر آستارا با بیان‌اینکه در کشورهای غربی که خود را مهد آزادی بیان می‌دانند استفاده از روسری و رعایت حجاب ممنوع است،گفت: حجاب پرچم اسلام است و برای کشور ما نقشه کشیده‌اند و نقشه آنان با شعار زن، زندگی و آزادی به بردگی کشیدن زنان است و چیزی به غیر این نیست.

حجت‌الاسلام سید یاور مرادی نیز در این جشن با تبریک میلاد سرو کائنات حضرت محمد(ص)،اظهارکرد: خداوند متعال از ۱۲۴ هزار پیامبر بیعت گرفته که ملت‌ها را به تبعیت از پیامبر اسلام دعوت کنند.

امام جمعه شهر عنبران شهرستان نمین با بیان‌اینکه بهشت و جهنم با اسم حضرت محمد(ص) از هم جدا می‌شوند، افزود: هر کسی که حب حضرت محمد(ص) را داشته باشد آتش جهنم بر او حرام است، چون خداوند در کلام خود در قرآن پیامبر گرامی اسلام را نور معرفی می‌کند و در هرجایی که نور باشد در آن دل ظلمت راه و جایگاهی ندارد.

وی از پیامبر اسلام به عنوان پیامبر مکارم اخلاق نام برد و تصریح‌کرد: با آمدن اسلام، خداوند به انسان عزت داد و کسانی که این دین الهی را زیر سوال می‌برند بروند در مورد دین اسلام مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امروز آنهایی که مدعی حقوق زن هستند و با حربه‌های مختلف اسلام را می‌کوبند، ادامه داد: اسلام دینی است که به زن‌ها اهمیت و جایگاه داد و با کمی مطالعه و تحقیق به آن خواهیم رسید.

امام جمعه شهر عنبران شهرستان نمین با بیان‌اینکه دشمنان برای خودشان اتحادیه تشکیل می‌دهند اما با توطئه‌های مختلف بین مسلمین اختلاف ایجاد می‌کنند، اضافه‌کرد: وحدت رمز پیروزی مسلمین برابر توطئه‌های دشمنان است و باید با بصیرت خود به مقابله به آنان رفته و آنان در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بگذاریم.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امروز دشمن تاریخ اسلام و فکر جوان مسلمان را تحریف می‌کند، خاطرنشان‌کرد: امروز دین اسلام به یکصدایی، اتحاد و همدلی نیاز دارد.

گفتنی است، مولودی‌خوانی و شعرخوانی از دیگر بخش‌های جشن هفته وحدت در مسجد جامع شیخ محله عنبران بندر آستارا بود.

کد خبر 1726072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha