افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد و بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه در تربت حیدریه

فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد و بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه تربت حیدریه با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شبستان از تربت حیدریه، داود منظور عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد در تربت حیدریه گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم شاهد چندین ناترازی در بازار ارز و انرژی و غیره بودیم. دولت سعی دارد تمام این ناترازی‌ها را با توان داخلی مدیریت کند و در این دو سال شاهد هستیم این ناترازی‌ها کاهش داشته است. 

وی گفت: امیدواریم تا دو سال آینده به یک پایداری در تامین انرژی و اقتصاد و برق و گاز مطمئن دست پیدا کنیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: امروز افتخار داریم نیروگاه راشد را به بهره‌برداری برسانیم و امیدواریم تا سال اینده مابقی آن نیز به بهره‌برداری برسد. 

وی تصریح کرد: این نیروگاه به تنهایی یک دستاورد مهم است. هم توربین‌و هم خط انتقال برق و هم خط انتقال گاز به اینجا آمده است و سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که برای توسعه زیر ساخت‌های خراسان رضوی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. 

منظور خاطرنشان کرد: امروز جزو ده کشور نیروگاه ساز دنیا هستیم و شرکت‌های ما هم در داخل و هم در خارج کشور پروژه‌های نیروگاهی اجرا می‌کنند.

افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد و بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه در تربت حیدریه

بهره برداری از مگاپروژه نیروگاه راشد با ارزش ۹۶۰۰ میلیارد تومان

 یعقوبعلی نظری نیز در این مراسم گفت: واحد یک نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و ارزش ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور امروز وارد چرخه تولید برق کشور شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه تربت‌حیدریه و فراهم شدن زیرساخت لازم برای توسعه صنعت، کشاورزی و رشد اشتغال، به پایداری شبکه برق استان خراسان رضوی هم کمک خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: همزمان با بهره‌برداری از واحد اول نیروگاه، بخش اعظمی از عملیات واحد دوم نیروگاه به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات انجام شده و مراحل تکمیل آن توسط بخش خصوصی درحال انجام است. 

گفتنی است پس از اجرای واحد دوم، عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه هم اجرا خواهد شد.

بزرگترین مجتمع آموزشی منطقه تربت حیدریه به بهره‌برداری رسید

در ادامه سفر معاون رییس جمهور به تربت حیدریه، مجتمع آموزشی پردیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به اینکه کلنگ احداث این مجتمع در سال 1394 به زمین زده شده است، گفت: ساختمان مجتمع آموزشی پردیس در زمینی به مساحت 15 هکتار و با زیربنای 8500 متر مربع با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور افزود: این مجتمع دارای فضاهای آزمایشگاه‌ها، کلاس‌های درس، سایت اداری، سایت اینترنت، کتابخانه، سالن همایش و سالن تشریح می‌باشد که با افتتاح آن، فضاهای آموزشی دانشگاه به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای ساخت این مجتمع مبلغ 800 میلیارد ریال هزینه شده است که مبلغ 600 میلیارد ریال برای احداث ساختمان و 200 میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.

دکتر ابراهیمی‌پور با بیان این‌که در حال حاضر هزار دانشجو در 17 رشته مقطع در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال رشتۀ بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار و دکترای تخصصی رشتۀ بهداشت محیط به مجموع رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اضافه شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1726153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha