باشماق به برکت زوار کربلا روز به روز رونق می‌گیرد

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: به برکت زوار کربلا مرز باشماق در مریوان روز به روز رونق می‌گیرد ولی در این باره عده‌ای مسائلی را مطرح می‌کنند که دور از عقلانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش طلایه‌داران «وحدت و مقاومت» که در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در بحث وحدت می‌فرمایند که باید ایمان قلبی به این موضوع داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با طرح این سوال که باید دید آیا همه ما قلبا به مقوله وحدت معتقدیم؟ بیان کرد: وحدت این نیست که بنده یا شما از عقیده خود دست برداریم بلکه برای وحدت نیازمند یک نگاه انسانی هستیم و نیز در این باره باید فکر و اندیشه و مطالعه عمیق داشته باشیم.

این استاد حوزه اظهار کرد: در بحث وحدت موضوع دیگر عقلانیت است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند «ما می‌گوئیم که شیعه و سنی باید همیشه سر عقل باشند» اگر با داعش جنگیدیم با اهل سنت نجنگیدیم حتی بسیاری از برادران اهل سنت در جبهه مبارزه با تفکر منحرف داعش قرار داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حق باشد اما قرار نیست هر عقیده باطلی را براساس قومیت‌های پوچ و بی‌محتوا پذیرفته شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به برکت زوار کربلا مرز باشماق در شهرستان مریوان روز به روز رونق می‌گیرد ولی در این باره عده‌ای مسائلی را مطرح می‌کنند که دور از عقلانیت است.

کد خبر 1726168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha