مساجد و هیئات در جشن میلاد پیامبر(ص) برنامه ریزی داشته‌ باشند

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: اگر مساجد و هیئات و خانواده‌ها به اطعام در جشن میلاد پیامبر (ص) همت کنند، شایسته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) خواستار برگزاری با شکوه تر جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) شد و گفت: باید نسبت به الگو برداری از سیره پیامبر اکرم (ص) اهمیت داده شود.

وی افزود: اگر مساجد و هیئات و خانواده‌ها به اطعام در جشن میلاد پیامبر (ص) همت کنند، شایسته است.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبریک هفته وحدت بر لزوم انسجام امت اسلامی حول محور پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و افزود: باید نسبت به هر حرکت تفرقه افکنانه هوشیار باشیم، امروز خواسته دشمن همین ایجاد تفرقه است، دشمنان اسلام اساس کار خود را بر ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت بنا نهاده‌اند.

وی اظهار داشت: دشمنان مطالعات زیادی روی اسلام انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلاف فکری میان شیعه و اهل سنت منشأ خوبی برای اختلاف افکنی و تفرقه در جهان اسلام است.

خطیب جمعه ورامین در ادامه ضمن تبریک روز آتش‌نشان به این قشر پرتلاش گفت: خداوند دوست دارد، که بندگانش نسبت به یکدیگر ایثار و فداکاری داشته باشند و ایثارگری آتش‌نشانان مورد رضای حق است.

وی سپس ضمن تجلیل از روزهای حماسه و ایثار به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: باید با همان روحیه جهاد و ایثار دفاع مقدس امروز در جنگ ترکیبی استفاده شود و با یورش همه جانبه دشمن با همین روحیه مقابله کرد.

حجت الاسلام قدوسی نژاد افزود: اگر با سلاح ایمان و امید مقابل دشمنان بایستیم پیروز خواهیم بود.

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن تقدیر از پرتاب ماهواره «نور ۳» توسط سپاه پاسداران مقتدر با تکیه به توانمندی‌های جوانان در داخل کشور گفت: این اقدام نشانه توانمندی غرور آفرین کشور است، که موجب افتخار است، پرتاب ماهواره اقدامی مهم و اساسی بوده و تعداد کشورهایی که از این قابلیت برخوردارند محدود است.

وی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: نظر به شروع سال تحصیلی جدید باید مدیران و معلمان و اولیای دانش آموزان نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان همت بیشتری داشته باشند تا فرزندان این سرزمین در برابر آسیب‌ها مصون شوند.

حجت الاسلام قدوسی نژاد در پایان با بیان اینکه بقای هر جامعه و استمرار پویایی آن در گرو انتقال صحیح باورها و ارزش‌ها و گرایش‌ها و دانش‌ها و مهارت‌ها به نسل‌های جدید به وسیله نظام آموزش و پرورش است، گفت: نوجوانان و جوانان نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در ساختن آینده جامعه دارند.

کد خبر 1726221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha