ناکارآمدی‌ بخشی از مسئولان به عدم دریافت صحیح پیام شهدا برمی گردد

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز گلایه مندی از اوضاع نابسامان معیشتی و اقتصادی مردم و مشکلات بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در مازندران، گفت: اگر مسئولان پیام شهدا را درست شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این می بود، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه های نمازجمعه امروز(۷مهر) در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران، ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت رسول خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت و وقف، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و توصیه می‌کنم.

ناکارآمدی‌ بخشی از مسئولان ناشی عدم دریافت صحیح پیام شهداست

وی با اشاره به جایگاه وقف در متون اسلامی و آموزه های دینی، افزود: پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) فرمودند: «خوشا به حال کسی که مازاد مال خود را رها کرده و انفاق کند و مازاد کلام خودش را نگه دارد، مدیریت مازاد خودش یک مسئله مهم است و مدیریت درست، وضعمان را بهتر می‌کند.»

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز گلایه مندی از عدم مدیریت مصرف از سوی برخی از شهروندان که زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: در ایران ۳۰درصد نان و مواد غذایی دورریز و مازاد است، در مصرف انرژی مصرفمان مازاد بوده و نسبت به معدل جهانی بالاتر است.

ناکارآمدی‌ بخشی از مسئولان ناشی عدم دریافت صحیح پیام شهداست

وی برلزوم تشویق و تبلیغ مردم به وقف مال تاکید کرد و ادامه داد: وقف بسیار مهم بوده و ثواب زیادی دارد، برخی‌ها هزینه می‌کنند که فرزند بیاورند اما وقف یعنی ادامه واقعی زندگی، گاهی فرزندان منحرف بار می آیند، اما واقف بعد از انجام وقف تا ابد از فواید آن بهره می‌برد؛ وقف باید حفظ و مصرف بهینه شود که فقط وظیفه اداره اوقاف نیست همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

خطیب جمعه ساری با اشاره به روز جهانی سالمندان، بیان کرد: سالمندان هم مصداق مستضعفان هستند و نیاز به حمایت و محبت، پرستاری و نگهداری و تکریم و احترام دارند، خانواده‌های سالمندانی که خوب هستند که هیچ اما آن دسته از سالمندانی که کسی را ندارند و در گوشه آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان حضور دارند دیدار کرده و حمایت داشته باشید، خانواده‌ها باید در رابطه با نگهداری سالمندان اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به روز اخلاق و مهرورزی، گفت: در میان امت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) نباید شاهد بی‌اخلاقی و مظاهر ضداخلاقی باشیم باید در میان امتش اخلاق موج بزند.

نماینده ولی فقیه درمازندران به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: معظم له در این پیام فرمودند: «پیام شهدا را باید به‌درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه دوره‌ها و نسل‌ها بهره بگیریم.»

ناکارآمدی‌ بخشی از مسئولان ناشی عدم دریافت صحیح پیام شهداست

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تحسین همت والای مردم برای دریافت درست پیام شهدا، گفت: بسیاری از مسئولان هم پیام شهدا را شنیدند و خوب کار کردند، اما یک سری مسئولین پیام شهدا را نشنیدند که اگر می‌شنیدند وضع معیشت و اقتصاد نباید به این شکل می‌بود.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا، جنگل، فضای سبز، مسافرپذیری و ... در مازندران، اظهار کرد: سزاوار نیست که برای یک باغدار نصرفد که مرکبات خود را از درخت بچیند یا وضع برنج اینگونه باشد، جهاد کشاورزی باید بهتر از این کار کند؛ صنعت و معدن نیز همچنین، ما در زمینه تجاوز به منابع طبیعی و انفال مشکلات زیادی داریم.

خطیب جمعه ساری همچنین از ویلاسازی‌های بدقواره و عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست در صنعت گردشگری نیز گلایه کرد و گفت: اگر مسئولان ما پیام شهدا را شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این باید باشد، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست.

وی اعلام کرد: پیام شهدا این است که راه عزت، استقلال، اقتدار، ستیز با جنایت‌کاران را ادامه می‌دهیم نترسید و نه خوف داشته باشید ملت ایران پیام شهدا را شنیده و راه عزت و راه شهدا را با قدرت ادامه خواهد داد.

کد خبر 1726231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha