دشمن به دنبال کشته سازی است و برای او شیعه با سنی، انقلابی با ضد انقلاب فرقی نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با کاشت بذر تفرقه و کینه در دل اقوام همه ضرر می‌کنند اما خود آن قوم بیشتر از سایرین ضرر می‌کند، گفت: دشمن به دنبال کشته سازی است و برای او شیعه با سنی، انقلابی با ضد انقلاب فرقی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان سیستان بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با قرائت و شرح فرازی از دعای ۲۵ صحیفه سجادیه به بیان نکاتی پیرامون برقراری ارتباط با خداوند متعال، تضرع و ابتهال به درگاه او و آداب دعا پرداخت.

خطیب جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و تلاش برای حرکت در مسیر آنهاست.

امام جمعه زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) نمونه بالا، والا و اعلی انسان کامل است و از همه کمالات انسانی در حد اعلی برخوردار است و خداوند او را گل سر سبد عالم آفرینش قرار داده است.

وی به بیان برخی از کمالات پیامبر اکرم(ص) پرداخت و تصریح کرد: اگر به عقل نگاه کرده و عقل معیار قرار دهیم پیامبر عقل کل و به تعبیر فلاسفه عقل اول و امام علی(ع) نیز عقل دوم است.
آیت‌الله محامی بیان داشت: اگر به ایمان بنگرید ایمان حضرت به قدری بود که وقتی قریش پیشهاد کرد همه قدرت، اموال و زیبا رویان را به تو می‌دهیم اما دست از خدا پرستی بردار در پاسخ این‌گونه فرمود: " اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپم قرار بدهید باز هم دست از این کار بر نخواهم داشت" و ایشان همه اذیت ها را تا پایان عمر در این مسیر تحمل کرد و فرمود: "هیچ پیغمبری مثل من اذیت نشد" و کسی که پا جای پای پیامبر گذاشت امام علی(ع) است که اولین مرد مؤمن به پیامبر اکرم(ص) است و فرمود: "اگر این پرده ها کنار برود و عالم ملکوت نمایان شود یقین و ایمان من نسبت به خداوند متعال افزایش پیدا نخواهد کرد و یقینم به خداوند در حد اعلی است".
وی گفت: اگر به علم نگاه کنیم پیامبراکرم(ص) آموخته خداست و خداوند فرمود: "به تو علمی دادم که از آن برخوردار نبودی و خود متکفل آموزش تو شدم" و لذا پیامبر اکرم(ص) معلم اول برای جهان بشریت است و امام علی(ع) نیز معلم دوم است که فرمود: " من شهر علم هستم و علی درب آن و هر کس علم می خواهد باید از درب آن وارد شود".
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد:
اگر به اخلاق و تربیت توجه کنید باز هم پیامبر اکرم(ص) دست پرورده خداست و فرمود: "من پیامبر را خداوند تربیت کرد و خوب هم تربیت کرد" و به اوج اخلاق رسید که خداوند برای توصیف ایشان از اخلاقشان به عظمت یاد کرد و در این مسیر هم باز امام علی(ع) نفر دوم است و فرمود: "من علی تربیت شده پیامبر هستم و جامعه ایمانی را تربیت می کنم" و اگر در مقام عقل، ایمان، علم، اخلاق و تربیت معلم اول پیامبر باشد معلم دوم هم امام علی(ع) است و ائمه اطهار(ع) میراث دار این عقل، ایمان، علم و اخلاق از پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) هستند.
 امام جمعه زاهدان گفت: خداوند متعال پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را برای ما اسوه قرار داد و فرمود: " اگر الگوی خوب می‌خواهید پیامبر است و کسی می‌تواند در مسیر او گام بردارد که ایمان راسخ به مبدأ و معاد داشته باشد و البته یاد فراوان خدا را داشته باشد تا بتواند در مسیر الهی گام بردارد و از پیغمبر اکرم(ص) پیروی کند و اگر از یاد خدا غافل شود در دام شیطان خواهد افتاد و از مسیر پیامبر بازخواهد ماند".

وی بیان کرد: اگر این ویژگی‌ها در ما و جامعه باشد به معنای این است که در واقعیت امت حضرت هستیم و به مقام همراهی با او رسیده‌ایم و اگر این ویژگی‌ها در ما نباشد یعنی با پیامبر همراهی نکرده‌ایم و به هر میزان این ویژگی ها در ما و جامعه باشد به پیامبر نزدیکیم از این جهت که پیامبر فرمود: ما معیار سنجش اعمال هستیم" پس فکر، گفتار و رفتار ما را با آن‌ها می‌سنجند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری در ۲۰ شهریورماه۱۴۰۲ و فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر دو نکته تاکید داشتند ابتدا اینکه موضع خود را در برابر دشمن مشخص کنیم و به گونه‌ای عمل نکنیم که دشمن سوء استفاده کند زیرا دشمن وحدت ملی ما را نشانه گرفته و اگر کاری کنیم که خلاف امنیت و وحدت باشد دشمن شاد خواهد شد و این به معنای عدم همراهی با پیامبر اکرم(ص) است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب به هوشیاری در برابر نقشه های دشمن تاکید داشتند و تعبیر امام علی(ع) را قرائت کرده و فرمودند: "اگر کسی در صحنه جنگ دچار غافل شود دشمن غافل نشده و از لحظه استفاده کرده و ضربه خود را وارد می‌کند".
وی اضافه کرد: باید این هشدار مقام معظم رهبری را جدی گرفته و هوشیار باشیم خصوصا ما در این استان که مورد نیاز ماست و در این روزها اخبار مختلف را می‌شنویم از برنامه هایی که دشمن برای ایجاد ناامنی و ایجاد درگیری در کشور ما طراحی کرده از جمله ورود سلاح و سایر ابزار تا ورود لباس‌های نظامی برای اینکه با این لباس به مردم حمله شود تا کشته سازی صورت گیرد و دشمن از آن استفاده کند زیرا برای دشمن فرقی نمی‌کند چه کسی کشته می‌شود حال چه شیعه باشد چه سنی و چه انقلابی باشد و چه ضد انقلاب دشمن به دنبال بهره گیری خودش است.
امام جمعه زاهدان گفت: دشمن تبلیغات خود را دارد و حتی حرف‌های خنده داری مطرح می‌کند از جمله اینکه نظام می خواهد مهره های خود را ترور کند تا به گردن ضد انقلاب بیندازد و یا می گویند نظام می خواهد مخالفان را ترور کند و معلوم می‌شود که نقشه دشمن کشته سازی است و آن ها می خواهند آشوب شود و در این فضا ما باید هوشیار باشیم و از دوقطبی سازی و کاشت بذر تفرقه بین اقوام پرهیز کنیم که در زمین دشمن بازی کردن و بر خلاف سنت رسول خداست.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: با کاشت بذر تفرقه و کینه در دل اقوام همه ضرر می کنند اما خود آن قوم بیشتر از سایرین ضرر می‌کند زیرا کشور ما رنگین کمان اقوام و مذاهب است و قدرت ما در اتحاد و وحدت ملی ماست و اگر هر قوم کرد، لر، ترک، سیستانی و بلوچ را نظر بگیریم نسبت به کل جز است و اگر در میان یک قوم بذر کینه نسبت به قوم دیگر یا نظام اسلامی کاشته شود و جوان جاهل تحت تاثیر القائات قرار گیرد و روزی این بذر نفرت در دل او جوانه زده و دست به خشونت بزند همه ضرر می‌کنند اما چون خود آن قوم در اقلیت است نمی تواند در مقابل اکثریت مقاومت کند و بیشتر ضرر می کند.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: سنت پیامبراکرم(ص)  اقتصا می کند بذر محبت و انس و الفت در میان اقوام بکاریم و جامعه را متحد کنیم تا همه دست به دست بدهند و برای پیشرفت استان و کشورمان تلاش کنند.
وی گفت: باید برای پیشرفت استان تلاش کنیم و فرزندان این مرز و بوم با محبت و عاطفه دست به دست هم داده و بتوانند استان آبادی بسازند که عنوان محرومیت از آن برداشته شود چرا که ما محروم از امکانات نیستیم بلکه محروم از کارهایی هستیم که بتوانیم به درستی از این امکانات و ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

کد خبر 1726245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha