نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» در گرگان به روی صحنه رفت

همزمان با دومین روز بیست و یکمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان، نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، همزمان با دومین روز بیست و یکمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان، نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمدحاج محمدی از استان البرز پیش از ظهر امروز (شنبه ۸ مهر) در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

این نمایش به توصیف زال و رودابه در شاهنامه می پردازد، زال و رودابه وصف یکدیگر را از ندیمان و کنیزکان شنیده اند، حال برای دیدار این دو عاشق، یاقوت، غلام سیاه دربار محراب شاه کابلی واسطه می شود تا زال را شبانه بیاورد پای ایوان برج همه چیز مهیا می شود تا لحطه دیدار که ناگهان متوجه می شوند، رودابه ناپدید شده حالا شاه و وزیر و یاقوت در لباس مبدل راهی شهر می شوند تا رودابه را بیابند.

در این نمایش علی صابر، بهاره سیجانی، سارا دلی لر، نازنین حشمدار، محمد حاج محمدی، محمد امیری، علیرضا داننده فرد، پژمان پهلوانی، هادی ملکیان و مصطفی پیروزی به ایفای نقش پرداختند.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی، از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

در مدت برگزاری این جشنواره در استان گلستان ۱۸ گروه نمایشی به روی صحنه می روند.

کد خبر 1726376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha