مشارکت ۴۸هزار مترمربعی اوقاف مازندران در نهضت ملی مسکن

حجت الاسلام حیدری گفت: اوقاف استان مازندران در زمینه نهضت ملی مسکن نیز پای کار آمده و ۴۸هزار متر مربع زمین به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان اختصاص داده که برای اقشار کم درآمد، کم برخوردار و فاقد مسکن واحد مسکونی احداث شود که این مسئله می‌تواند بخشی از نیاز مسکن این خطه از شمال کشور را رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی-مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در نشست خبری هفته وقف که در سالن جلسات شهید عارف نوریان آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای اجرای امینانه نیات واقفین در شش ماه اول سال جاری حدود ۳۰میلیارد تومان هزینه شد، اظهار کرد: حدود ۲میلیارد تومان در شش ماه اول سال جاری به مدارس دینی استان کمک شد.

وی از اعزام ۵۸۰مبلغ بومی و غیر بومی طی شش ماه سال جاری به مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: طرح شمیم خدمت با هدف توانمندسازی ۵۵۰نفر در حوزه اشتغال در ۷۰امامزاده شاخص استان اجرا شده است.

حجت الاسلام حیدری جناسمی با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم با هدف توزیع چهار هزار و ۷۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۵میلیارد تومان در این خطه از شما کشور اجرا شد، گفت: برای بازگشایی مدارس نیز در قالب پویش مهر تحصیلی حدود ۲میلیارد تومان شامل هزار و ۵۵۰بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند این خطه از شمال کشور توزیع شد.

وی از برپایی ۱۵۷محفل انس با قرآن کریم در سطح امامزادگان مازندران خبر داد و یادآورشد: ۳۰۰جلسه تفسیر قرآن کریم نیز در امامزادگان شاخص استان برگزار شده است.

حجت الاسلام حیدری به چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مازندران اشاره کرد و افزود: این رویداد مهم قرآنی در دو بخش برادران و خواهران پیگیری شد که در مرحله منطقه‌ای ۳۰۰۰ نفر در ۸ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، اذان، دعاخوانی و قرائت تحقیق به رقابت پرداختند.

وی در ادامه از صدور شش هزار و ۳۶سند اجاره شامل چهار هزار و ۷۹۷سند تجدید شده و هزار و ۲۳۹سند اولیه خبر داد و گفت: ۵۵۱طغری سند مالکیت به مساحت ۲۹هزار و ۳۷۷هکتار نیز اخذ شد.

حجت الاسلام حیدری از تعیین تکلیف ۴۸۰پرونده مطروحه در محاکم قضایی خبر داد و افزود: هشت میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف  و امورخیریه مازندران به انتصاب ۱۲۰امین موقوفات برای مدیریت موقوفات و رصد و پالایش پرونده ها و بروزرسانی اسناد اجاره در سطح امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: ۲۷پروژه به مساحت ۲۵هزار و ۷۰۰متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۵۷میلیارد تومان در بخش مسکونی، خدماتی، اداری و تجاری اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۵۳پروژه به مساحت ۲۶۵هزار و ۷۰۰متر مربع با پیش بینی درآمد حدود ۱۵میلیارد تومان در اراضی باغی استان اجرایی شده است، یادآورشد: ۲۵۰هکتار اراضی کشاورزی استان زیر کشت برنج، گندم، سویا و کلزا رفت.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه زراعت چوب در سطح ۳۸هکتار نیز اجراشد، گفت: در حوزه بقاع متبرکه و موقوفات ۱۲۷پروژه برای ساخت، تکمیل و بازسازی به مساحت ۷۸هزار و ۵۰۰مترمربع به ارزش ۵۳میلیارد تومان اجرا گردید.

وی بیان کرد: اوقاف استان مازندران در زمینه نهضت ملی مسکن نیز پای کار آمده و ۴۸هزار متر مربع زمین به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان اختصاص داده که برای اقشار کم درآمد، کم برخوردار و فاقد مسکن واحد مسکونی احداث شود که این مسئله می‌تواند بخشی از نیاز مسکن این خطه از شمال کشور را رفع کند.

حجت الاسلام حیدری از ثبت ۳۱۲ وقف جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: وقف زمین کشاورزی برای کشف واکسن بیماری‌های جدید و ناشناخته اولین وقف بی‌نظیر در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید فخری‌زاده فردی از منطقه چمستان نور کارخانه شالیکوبی و زمین کشاورزی به متراژ ۳هزار متر مربع برای فعالیت در حوزه «انرژی هسته‌ای» وقف کرد، افزود: در شهرستان بهشهر نیز دکتر ملک‌پور پنج طبقه ساختمان را برای درمان کودکان نارس و بیمار وقف کرده است.

کد خبر 1726676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha