علامه حمزی: علما از مسئولیت خود در برقراری وحدت میان امت اسلامی کوتاهی نکنند

عالم یمنی تأکید کرد: علما مسئولیت دارند که برای ایجاد وحدت تلاش کنند. لذا اگر آنها از مسئولیت خود کوتاهی کنند، مشکلات فراوانی نصیب امت اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، علامه محسن صالح حمزی، از علمای یمن، صبح دوشنبه 10 مهرماه در دومین روز برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه همه ما در برابر امت خود مسئولیم، اظهار کرد: مسلمانان هم پیمانان دینی و مذهبی هستند و این مسئولیت علماست که برای ایجاد وحدت تلاش کنند. لذا اگر علما از مسئولیت خود کوتاهی کنند، مشکلات فراوانی نصیب امت اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به دردهای مردم یمن که مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها در صدد بودند که ملت یمن را در شرایط سخت قرار دهند و همه ما در برابر چنین جنگ ظالمانه ای مسئولیم.

این عالم یمنی تأکید کرد: ملت یمن الحمدلله به یُمن رهبری داهیانه رهبران کشورشان در این جنگ ظالمانه پیروز شدند، اما به هرحال همه کشورهای اسلامی نسبت به یاری این ملت مظلوم مسئولند.

وی در پایان از برگزاری این کنفرانس بین المللی و دعوت از علمای یمن برای شرکت در این کنفرانس و همچنین علما و اندیشمندان حاضر در اجلاس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 1726739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha