دیار وحدت غرق شور و شادی/ شیعه و سنی در آستارا عید وحدت را جشن گرفتند

دیار وحدت همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) غرق در شور وشادی است و شیعه و سنی در بندر آستارا با برگزاری برنامه‌های مختلف، عید وحدت را جشن گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با  سالروز میلاد رسول مهربانی‌ها حضرت محمد(ص) و فرزند گرامی ایشان امام جعفر صادق(ع)، غربی‌ترین شهرستان استان گیلان غرق  در شور و شادی شده و جشن‌های مردمی در جاجای این منطقه از کشورمان در حال برگزاری است.

کوچه و خیابان‌های بندر آستارا به مناسبت این ایام فرخنده آذین‌بندی و چراغانی شده و مردم با پخش شیرینی و شربت سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و فرزند گرامی‌شان امام جعفرصادق(ع) را جشن گرفته‌اند.

همچنین امروز تعدادی از جوانان زندگی مشترک‌شان را که مقارن با میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بود را آغاز کرده و جلوه خاصی را به جشن‌های شادی این ایام فرخنده در بندر آستارا داده‌اند.

در فضای مجازی نیز هشتگ‌های وحدت و تبریک میلاد فرخنده حضرت محمد(ص) و فرزند گرامی‌ ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) در بین کاربران فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفته است.

ماه ربیع‌الاول در بندر مرزی آستارا حال و هوای دیگر دارد، و از روز نخست هفته وحدت نوای خوش"یا الله"، "محمدرسول‌الله(ص) و "لا اله الا الله" از مساجد روستاها و شهرهای این شهرستان به گوش می‌رسید و شیعه و سنی که وحدت‌شان در این خطه از کشورعزیزمان زبانزد عام و خاص است با حضور در مراسمات ویژه‌ای که به همت اداره تبلیغات اسلامی و مشارکت هیئت امنای مساجد و گروه‌های مردمی تدارک دیده شده بود، ایام میلاد فرخنده حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) را جشن گرفته و ضمن ابراز عشق و ارادت خود به پیامبر اسلام و اهل‌بیت(ع)؛ وحدت‌شان را به رخ دشمنان انقلاب و ایران اسلامی کشاندند و مشت محکمی را بر دهان آنانی زدند که چشم دیدن وحدت و همدلی مسلمانان را ندارند.

گروه‌های مولودی‌خوانی و دف‌نوازی نیز در طول هفته وحدت در مراسماتی که به همین مناسبت هر شب در یکی از مساجد شهرستان برگزار می‌شد به اجرای برنامه پرداخته و عشق و ارادت خود را به رسول مهربانی‌ها و فرزندگرامی آن حضرت نشان دادند.

اهل تشیع و اهل تسنن بندر آستارا در هفته وحدت با شرکت پرشور خود در مراسمات و برنامه‌های این هفته جلوه‌های زیبا و به یادماندنی از وحدت و همدلی را خلق کرده و این شهرستان را به گلستان عشق و ارادت به پیامبر مهربانی تبدیل کردند.

سخنرانان و عالمان دینی نیز در مراسمات و جشن‌های هفته وحدت مردم را بر حفظ وحدت و همدلی و تقویت آن دعوت کردند.

به عقیده اهل سنت حضرت محمد(ص)  در روز ۱۲ ربیع‌الاول و به عقیده اهل تشیع در ۱۷ ربیع‌الاول دیده به جهان گشودند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی خود و برای وحدت و همدلی مسلمانان این هفته را هفته وحدت نامگذاری کردند و این هفته یکی از ابتکارات ماندگار و ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، هفته‌ای که تمام مسلمانان تحت لوای پرچم نبوی جمع شده و این ایام را جشن می‌گیرند، امام راحل با این تدبیرعالمانه خویش نه تنها زمینه اتحاد و انسجام بیشتر بین مسلمانان اهل تسنن و تشیع را فراهم کرد بلکه راه نفوذ دشمنان در ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمان جهان و ملت ایران اسلامی نیز بسته شد.

حجت‌لاسلام عبدالحمید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان  با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهارکرد: دین مبین اسلام دین محبت، صمیمیت، مهربانی و مودت است.

امام جمعه  اهل سنت مسجد جامع شیخ‌محله عنبران بخش مرکزی بندر آستارا با بیان‌اینکه هفته وحدت یکی از نمادهای اخوت و برادری شیعه و سنی در ایران اسلامی است، افزود: شیعه و سنی با هم برادر هستند و وحدت و همدلی که بین شیعی و سنی وجود دارد یک نعمت است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و خدا را شکرگزار باشیم.

وی هفته وحدت را فرصت توجه مسلمانان به مشترکات دینی دانست و خاطرنشان‌کرد: ما قرآن، قبله، رهبری واحد و خیلی دیگر از مشترکات داریم و باید با تمسک به آنها از تفرقه و اختلاف بپرهیزیم.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام برای ضربه زدن به این دین الهی کمر همت بسته‌اند و با توطئه‌ها و حربه‌های مختلف تلاش دارند چهره‌ای خشن از اسلام را به جهانیان معرفی کرده و نشان دهند، گفت: توطئه‌های آنان با شکست مواجه می‌شود و روز به روز در جای جای این کره خاکی به ویژه در کشورهای غربی افراد زیادی به این دین گرایش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید علی سید رضائی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت و افزود: دین اسلام مسلمانان را بر وحدت، همدلی و آرامش دعوت کرده و ما پیروان این دین کامل الهی باید در عمل به دستورات خداوند از تفرقه بپرهیزیم و با هم همدل باشیم و بر حول محور حرکت کنیم تا دشمنان نیز در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بمانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه دشمنان قسم خورده دین اسلام با صرف هزینه‌های زیاد به دنبال این هستند بین مسلمانان تفرقه ایجاد و با این روش به اهداف‌شان برسند، افزود: در شرایط کنونی عالمان دینی در شناخت توطئه‌های دشمنان و بیان آن برای مردم و همچنین دعوت از مردم برای حرکت حول محور وحدت رسالت مهمی دارند.

وی تصریح‌کرد: امنیتی که امروز در کشور وجود دارد به برکت وحدت و همدلی است و این میراث ارزشمند از صدها سال پیش از بزرگان ما به ارث رسیده و باید به نسل‌های بعدی نیز انتقال داده شود.

حجت‌الاسلام سیدرضائی، حضرت محمد رسول‌الله(ص) را مهم‌ترین وجه اشتراک و نقطه وحدت شیعه و سنی دانست و خاطرنشان‌کرد: به عنوان پیروان رسول گرامی اسلام، باید سیره عملی آن بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام جابر عبادالهیان با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) به خبرنگار شبستان گفت: هفته وحدت یادگار ارزشمند معمار انقلاب اسلامی است و این وحدتی که داریم را مدیون امام راحل، مقام معظم رهبری و ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی هستیم.

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت رسول اکرم(ص) عنبران بندر آستارا با بیان‌اینکه پروردگار متعال در آیات متعدد قرآن مسلمانان را به وحدت سفارش و دعوت کرده است، تصریح‌کرد: هرجا وحدت و همدلی در بین مسلمین بوده، وعده خداوند تحقق یافته و پیروزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در آسیب زدن به وحدت بین مسلمانان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و به صورت شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی هستند تا بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند، افزود: هفته وحدت که میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است باید هر سال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود.

حجت‌الاسلام عبادالهیان، وحدت شیعه و سنی در آستارا را زبانزد عام و خاص دانست و خاطرنشان‌کرد: ارتباط اهل تسنن و شیعه در بندر آستارا از دیرباز یک ارتباط حسنه و برادرانه بوده و این مسیر ادامه دارد.

امام جمعه اهل سنت مسجد حضرت رسول اکرم(ص) عنبران بندر آستارا با اشاره به اینکه با تلاش و عمل به دستورات علمای دین و مقام معظم رهبری، وحدت شیعه و سنی تقویت و امنیت و آسایش برقرار شده است، گفت: رمز اصلی موفقیت ما وحدت است و آنهایی که بین مذاهب و قومیت‌های اسلامی اختلاف و تفرقه می‌اندازند مسلمان نیستند چرا که مسلمانی که پیرو حضرت محمد(ص) است طرفدار وحدت، همدلی، صلح و امنیت است و از تفرقه و اختلاف بیزار است و آن را بر نمی‌تابد.

کد خبر 1726884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha