آئین بهره برداری از ۳۰ کلاس درس در خواف

آئین بهره برداری از ۳۰ کلاس درس با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور در خواف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛  حمیدرضا خان‌محمدی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین بهره براری از ۳۰ مدرسه در خواف، ضمن تبریک ایام هفته وحدت گفت: امیدوارم ساخت این مدارس باعث خیر و برکت در این منطقه باشد. هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم راه آن از مدرسه می‌گذرد و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید مدارس آن آباد باشد.

وی گفت: اراده دولت سیزدهم بر این است که اولاً فضاهای نیمه تمامی که آغاز شده است را تکمیل کند و بعد بر اساس نیازهای جدید به احداث مدرسه بپردازد و خوشحالم که در مهر ماه امسال ۲۳۵ مدرسه با ۱۱۰۰ کلاس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بود که نشان از عزم دولت سیزدهم و تلاش جهادیه همکاران ما در سازمان نوسازی و دیگر مسئولان دارد.

خان محمدی تصریح کرد: امیدوارم این راه امتداد و استمرار داشته باشد و امیدوارم بهترین نقاط شهر ما مدرسه باشد اگر بهترین فضا و جذاب‌ترین فضا مدرسه باشد، آینده آن منطقه تضمین شده است.

وی افزود: راه نرفته بسیار است اما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. ابتدای انقلاب سرانه دانش آموزی یک و نیم متر مربع بود اما الان ۵.۲ متر مربع است که این با جنگ ، تحریم و تنگناهای اقتصادی به اینجا رسیده است و نظام به وعده‌هایی که داده است تا جایی که توانسته اقدام کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر چه با استانداردها فاصله داریم اما امیدواریم با کمک خیرین این مسیر کوتاه‌تر شود. باید همواره گرامی بداریم یاد خیرین بزرگواری را که برای توسعه فضاهای آموزشی همواره همراه ما بوده اند مخصوصاً بنیانگذار جامعه خیرین آقای حافظی که امروز یکی از این مدارس را با نام یار مهربان ایشان به نام استاد عثمان محمدپرست افتتاح می‌کنیم. ایشان با آن صدای گرم و هنرشان مدارس بسیاری را ساختند و در واقع خیرین را تشویق می‌کردند و مظهر مدرسه سازی و همچنین خیرسازی بودند.

خان محمدی گفت: اگر امروز بهره‌ای از زندگی داریم به خاطر این است که پشت نیمکت‌ها نشسته‌ایم و درس عشق و زندگی آموخته‌ایم. همه ما به مدرسه مدیون هستیم و باید دین خود را نسبت به مدرسه ادا کنیم.

آئین بهره برداری از ۳۰ کلاس درس در خواف

تسهیلات ویژه برای خیرین مدرسه ساز

جاسم حسین زاده، مدیر کل نوسازی مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و ریاست محترم سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهرستان خواف شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰ کلاس درس در این شهرستان هستیم و ۸۰ کلاس درس نیز در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: در رابطه با مشارکت خیرین عزیز و بزرگوار در احداث مدارس به شکل مشارکتی تسهیلاتی قائل شده ایم و اگر خیرین بزرگوار با ۵۰ درصد در احداث پروژه‌ها مشارکت داشته باشند ۵۰ درصد دیگر انشاالله آورده اعتبارات دولتی و اعتبارات ملی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم با مشارکت خیرین بزرگوار و مخصوصاً بخش صنعت و به ویژه صنعت فولاد سنگان خواف که فعالیت‌های ارزشمندی در عرصه مدرسه سازی در شهرستان خواف داشته اند، کمبودهای فضاهای آموزش و پرورش را در این شهرستان کاهش دهیم.

حسین زاده تصریح کرد: در این سفر علاوه بر افتتاح مدرسه 18 کلاسه استاد عثمان محمدپرست، مدرسه 6 کلاسه مهربخش و مدرسه 6 کلاسه فرزندان ایران نیز با مشارکت 50 درصدی فولاد سنگان خواف به بهره برداری رسید و انشاء الله هفته آخر مهر ماه و دو هفته اول آبان ماه 50 کلاس درس دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار هزینه شده حدود ۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از اعتبارات ملی، استانی، مشارکت خیرین و مشارکت فولاد سنگان خواف تامین شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1727110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha