اصحاب رسانه نقش موثری در وحدت و اتحاد و انعکاس دقیق و سریع وقایع را دارند

سردار رفیعی کیا با اشاره به اهمیت وحدت ملی، گفت: اصحاب رسانه نقش موثری در ایجاد وحدت و اتحاد و انعکاس دقیق و سریع وقایع دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار هادی رفیعی کیا ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تقاران آن با هفته وحدت به فعالیت های گسترده این نهاد در راستای خدمت رسانی به مردم و ایجاد نظام و امنیت در جامعه گفت: بحمدالله و با همدلی و همراهی ملتی فهیم و آگاه وحدت ما در کشور خوب است اما نیازمند ارتقای وحدت ملی هستیم که شما اصحاب قلم و رسانه می توانید نقش موثری در راستای تحقق این مهم داشته باشید.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه احساس امنیت مهمتر از خود امنیت است، خاطر نشان کرد: باید این احساس امنیت با تلاش های شما و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شما انجام شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انعکاس صحیح، دقیق و سریع واقعیت های جامعه در سالم سازی اجتماع مهم است، بیان کرد:  پلیس همیشه و در تمامی عرصه های امنیتی در خط مقدم دفاع از جان و مال و ناموس مردم جان بر کف با خون خود وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و می دهد و این مهم باید همواره برای اقشار مختلف جامعه بازگو شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه فرماندهی کل انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ شهید عرصه نظم و امنیت را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: دو تن از این شهدای والامقام شهیدان «رسول مهدوی پور» و «علی بیژنی زیبا» ازکارکنان عزیز فرماندهی انتظامی استان مرکزی هستند که در ماموریت‌های مقابله با کالای قاچاق و مبارزه با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار رفیعی کیا ادامه داد:‌ بالابردن استانداردها و ارتقاء سطح خدمات با رویکرد پاسخگویی، شفافیت، خدمت مؤثر، نگاهی اقناعی به افکار عمومی، توجه به شاخص‌های امنیت روانی و استاندارد سازی رفتار کارکنان از راهبردهایی است که پلیس استان بیش از پیش در برنامه‌ریزی ها بدان تأکید داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه، شهروندان پلیس را امانت‌دار و حافظ مال و جان و ناموس خود می‌دانند، خاطر نشان کرد: یکی از محورهای ارزیابی امنیت اعتماد عمومی است و نقش رسانه در این راستا بر کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه با سارقان و ایجاد امنیت اجتماعی یکی دیگر از ماموریت های پلیس است، گفت: برنامه ریزی به منظور پیشگیری از جرایم و مقابله با مجرمان به ویژه سارقان در دستور کار پلیس در سال های اخیر قرار گرفته که در این راستا با اجرای طرح های تشدید مبارزه با سرقت این موضوع با جدیّت بیشتری در استان دنبال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: امسال افزایش یک درصدی فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در استان را شاهد بودیم که در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۳۶۵ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که ۳۱۵ نفر آنها در سوانح جاده ای و ۵۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان باختند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت مرکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ۷۰درصدی پرونده ها در دوایر مشاوره و مددکاری منجر به مصالحه شده است و در ۶ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۱۳۶ مورد انواع خدمات مشاوره ای از سوی کارشناسان مشاوره پلیس به شهروندان ارائه شده است.

وی همچنین به فعالیت سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۱ هزار بار با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته شده است و این سامانه در نیروی انتظامی از مؤلفه هایی مهم در پاسخگویی پلیس به مردم است.

این مقام مسئول اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۹۷ بستر مناسبی برای ارتباط کلیه شهروندان با مسئولان نیروی انتظامی در راستای اثر بخشی هر چه بیشتر دیدگاه های شهروندان در مأموریت های انتظامی می باشد و در این سامانه سعی بر نگاه تحلیلی و کارشناسی و ارائه بازخورد مناسب به فرد تماس گیرنده است.

سردار رفیعی کیا این سامانه را یکی از بهترین سامانه های ارتباطی با مسؤلان انتظامی دانست و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۹۰۸ مورد تماس با سامانه ۱۹۷گرفته شده که این خود نشان از افزایش اعتماد به رویکرد پاسخگویی و شفافیت به رویکرد پاسخگویی و شفافیت در فراجاست.

این مقام ارشد انتظامی همچنین برپایی میز خدمت و حضور مسئولان انتظامی برای پاسخگویی به مردم را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی استان مرکزی دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم و ارزنده پلیس در ارائه خدمات شایسته به مردم بر مبنای تدابیر سازمانی، حضور مسئولان انتظامی در میز خدمت و دیدار چهره به چهره با شهروندان برای رفع مشکلات انتظامی ترافیکی و همچنین دریافت انتقادات و پیشنهادات مجموعه انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین از برگزاری ۱۳۵ جلسه ارتباط مستقیم مسؤلان انتظامی با مردم طی ۶ ماهه نخست سال جاری در سامانه ۱۹۷ خبر داد و بیان داشت: در این جلسات به مشکلات انتظامی و ترافیکی ۳۳۷ نفر از هم استانی ها بصورت حضوری و تلفنی رسیدگی شد.

وی در ادامه سامانه ۱۱۰ را نیز پل ارتباطی بین مردم و پلیس دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۴۳ هزار و ۸۵۷ تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۰ استان گرفته شده است که از این تعداد تماس ۲۴۷ هزار و ۵۱۳ عملیاتی بوده است.

گفتنی است همزمان با فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی از۳ عنوان کتاب تألیفی سردار « هادی رفیعی کیا » فرمانده انتظامی استان مرکزی با عنوان  «پلیس گمرک و کشف جرایم » ، «قواعد علمی بررسی صحنه جرم » و «خصوصی سازی خدمات پیشگیری از جرم »رونمایی شد.

کد خبر 1727179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha