مشکلات حوزه گردشگری طبس پیگیری می‌شود

قناعت گفت: مشکلات زیرساختی و مطالبات بانکی مجتمع گردشگری ساباط طبس در مرکز استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (13 مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو استان های با قدمت و با اصالت است که نمونه آن تعداد آثار باستانی به ثبت جهانی رسیده است. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزو استان های دوم و یا سوم کشوری به لحاظ تعداد آثار به ثبت رسیده در یونسکو است، افزود: اینکه آثاری ثبت جهانی می شود به راحتی نیست بلکه باید شاخص هایی رعایت شود، در جلسه اجلاسیه یونسکو که  کشورهای مختلف هستند در کنار موضوعات فنی،  موضوعات سیاسی هم تاثیرگذار است. 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله قنات بلده، باغ اکبریه،  بیابان لوت، روستای خراشاد، ژئوپارک طبس،  افزود: چهار کاروانسرا در استان ثبت جهانی شدند که سه کاروانسرای خان، ده محمد و چهل پایه ویژه طبس هستند. 

قناعت گفت:  کاروانسرای رباط خان در یونسکو ثبت و برای شناسایی و روی آنتن رفتن استان و حضور گردشگران داخلی و خارجی و بالا رفتن اقتصاد مهم است. 

وی گفت: حمایت های لازم برای کاروانسراهای استان انجام می شود و این ششمین ثبت جهانی استان خراسان جنوبی است که جای تبریک دارد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: از اولین بازارچه صنایع دستی شهرستان طبس بازدید انجام شد و مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان طبس به بهره برداری می رسد تا باعث رشد و توسعه منطقه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: در حوزه مطالبات زیرساختی و بانکی، مشکلات مجتمع گردشگری ساباط طبس در استان پیگیری خواهد شد.

وی افزود : امروز همچنین اولین سالن شهدای معلم که بعد از 15 سال رها شده بود، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 1727194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha