آغاز تشییع شهدای حمله تروریستی حمص/ سه روز عزای عمومی در سوریه اعلام شد

خبرنگار المیادین از آغاز تشییع پیکر 28 شهید در مقابل بیمارستان نظامی در حمص و اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد: تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به دانشکده افسری حمص از مقابل بیمارستان نظامی در حمص آغاز شد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: درحال حاضر تشییع پیکر 28 نفر از مقابل بیمارستان نظامی با حضور «علی عباس» وزیر دفاع درحال انجام است.

وزیر دفاع سوریه که روز گذشته در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی حضور داشت و نجات یافته است، دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ما بهای سربلندی و عزت کشورمان را می دهیم، خداوند شهدا را بیامرزد.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی مسلح با حمایت طرف‌های بین المللی در ادامه رویکرد جنایتکارانه خود مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی حمص را با پهپاد مورد حمله قرار دادند که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان و سربازان و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد.

در همین حال، وزارت بهداشت سوریه صبح امروز(جمعه 14 مهر 1402) اعلام کرد: تعداد شهدای این حمله تروریستی در حمص به 89 شهید افزایش یافته است که از این تعداد 31 نفر زن و پنج نفر کودک هستند. تعداد زخمی‌ها نیز به 277 نفر رسیده است.

ارتش سوریه نیز درپاسخ به این حمله تروریستی مقرهای حزب ترکستانی و تیپ مهاجرین در اریجا، جسر الشغور، ادلب، بنش و سرمین را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: براساس اطلاعات متقن، حزب ترکستانی و تیپ مهاجرین از فناوری پهپاد برخوردارهستند.

براساس این اطلاعات، قطعات پهپاد پیشرفته سه ماه پیش به این دو گروه داده شده است و فرانسه آنها را با این فناوری تجهیز کرده است.

به گزارش خبرنگار المیادین، پرواز پهپاد از مناطق تحت کنترل حزب ترکستانی قبل از هدف قرارگرفتن دانشکده افسری در حمص رصد شده است.

دولت سوریه  درپی این حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری در حمص با انتشار بیانیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: پرچم‌های سوریه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در خارج به صورت نیمه افراشته در خواهد آمد.

کد خبر 1727259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha