مهم‌ترین خط دشمن ایجاد تفرقه و مقابله با وحدت مسلمانان است/دست متجاوزین به وحدت اسلامی را قطع می‌کنیم

امام‌جمعه قم گفت: دشمنان می‌کوشند تا اختلاف انگیزی کرده و با تشکیل اسلام آمریکایی به مسلمانان ضربه زده و باید بدانیم که مهم‌ترین خط دشمنان ایجاد تفرقه و مقابله با وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید محمد سعیدی» امروز ( جمعه چهاردهم مهرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوا برترین و بیشترین خاص و مطالبه پروردگار از بندگان است و بالاترین افتخار برای همگان امر توجه به تقوا است.

امام‌جمعه قم با اشاره به جریان شناسی نفاق و منافقین گفت: در سوره مبارک توبه خداوند بیان می‌کنند که چهره منافقان در بخش‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد، منافقان با خداوند پیمان محکم می‌بندند و تعهد می‌دهند اما بازهم زیر تعهد خود می‌زنند.

وی گفت:  باید از درس‌های قرآن عبرت بگیریم تا خدایی نکرده مانند منافقین به راه گمراهی نرویم و به‌گونه‌ای نباید که حتی مسائل دینی و اسلامی را هم منکر شویم.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن هفته انتظامی گفت: این ایام فرصت خوبی برای بازخوانی عملکرد و تجلیل از مجاهدت‌ها و حماسه سازی‌های بزرگ و امنیت ساز و افتخارآفرین این نیرو، که با جان‌فشانی‌های خود در راه حفظ امنیت مخلصانه، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

امام‌جمعه قم گفت: مبارزه با اشرار و هنجارشکنان بخشی از خدمات ارزشمند آن‌هاست که به فضل الهی دشمنان را مأیوس و ناامید کرده که از خدمات آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با برگزارکنندگان همایش آیت‌الله ناصری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که مرحوم آیت‌الله ناصری صاحب‌نفس گرم و اخلاص بودند و باید زمینه تربیت و رشد امثال این بزرگواران را فراهم کرد.

سعیدی با اشاره به هفته وقف گفت: این هفته زمان مناسبی برای اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های وقف و سنددار کردن موقوفات و همچنین ترویج این امر که باید تلاش شود و باید بدانیم که اگر کسی نیت واقف را تغییر دهد، ضامن است و مردم و متولیان امر باید توجه داشته باشند.

امام‌جمعه قم به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این ایام باتدبیر و هوشمندی امام راحل به هفته وحدت شهرت یافت، ایشان از شخصیت‌هایی هستند که بی‌نظیر در عصر ما هستند و بزرگ‌ترین منادی وحدت هستند و در اظهارنظرهای خود بارها بر این مهم تأکید کردند.

وی گفت: وحدت رمز پیروزی است و مسلمانان باید به آن توجه کنند و امام راحل با صراحت حکم شرعی دادند که بر مسلمانان واجب است که باهم باشند و وحدت داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر این امر تأکید داشتند و در سخنان اخیر خود نیز بر همان راه حضرت امام و بر همگرایی جهان اسلام تأکید کردند.

سعیدی گفت: وحدت به معنای حذف فاصله‌ها و هم‌نظری در فهم شرایط و هدف‌گذاری مبتنی بر منافع مشترک است، رویکرد وحدت به‌گونه‌ای است که اختلاف‌ها را کاهش می‌دهیم، البته این معنی این نیست که همه اختلاف‌ها تمام شود، بلکه این‌گونه نیست و وحدت تأکید بر تقویت اشتراک‌ها دارد.

امام‌جمعه قم افزود: دشمنان می‌کوشند تا اختلاف انگیزی کرده و با تشکیل اسلام آمریکایی به مسلمانان ضربه زده و باید بدانیم که مهم‌ترین خط دشمنان ایجاد تفرقه و مقابله با وحدت مسلمانان است.

وی بیان داشت: با سیاست‌های دولت خدمتگزار و برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط با کشورهای مسلمانان منطقه، دست متجاوزین به وحدت اسلامی را قطع خواهیم کرد و با اطلاعات از رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم که جهان اسلام را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

سعیدی در پایان به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: دوشنبه هفدهم مهرماه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم است، هرسال مردم مهمان‌نواز قم این روز را گرامی داشته و از محل ورود ایشان تا حرم مطهر از کاروان شادی استقبال می‌کنند و شعار محوری مردم هم در پناه اخت الرضا اسوه جهاد و تبیین است و امسال هم حرکت مردم تاریخ‌ساز خواهد شد.

کد خبر 1727272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha