تلاش جریان معاند برای اقدامات ضدامنیتی در دهه آخر صفر در مشهد/ ثبت رکورد هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی در خراسان رضوی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: جریان‌های معاند برنامه‌ریزی کرده بودند که در دهه آخر صفر، شاهد بروز اقدامات ضدامنیتی در مشهدالرضا (ع) باشیم. از ذکر جزئیات این تلاش‌ها معذوریم، اما آن‌چه اهمیت دارد، تلاش خالصانه نیروی انتظامی بود که باعث شد کوچک‌ترین آسیب و خسارتی به زائران و مجاوران تحمیل نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر این پلیس همواره در تلاش است تا ارتباط خوب خود با مردم را حفظ کند، اظهار کرد: به‌موازات وجود همه مشکلات و چالش‌ها، یگان‌های نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول عملیات هستند و سند این ادعا، اجرای روزانه بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ عملیات پلیسی به‌طور متوسط در استان است.

وی افزود: ۴۰ درصد تماس‌های مردم با نیروی انتظامی در استان منجر به عملیات می‌شود که رکورد هر ۱۵ ثانیه یک عملیات پلیسی را ثبت کرده است. باقی حجم تماس‌ها هم مبتنی بر گزارش‌های مردمی و انعکاس برخی نگرانی است که با حضور میدانی همکاران ما به آن رسیدگی می‌شود.

تقدیم ۶ شهید انتظامی از ابتدای سال جاری

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به پوشش امنیتی و پلیسی مناسب دهه آخر صفر با حضور بیش از ۷.۵ میلیون زائر در مشهدالرضا (ع) خاطرنشان کرد: جریان‌های معاند برنامه‌ریزی بسیاری کرده بودند که در دهه آخر صفر، شاهد بروز اقدامات ضدامنیتی در مشهدالرضا (ع) باشیم. از ذکر جزئیات این تلاش‌ها معذوریم، اما آن‌چه اهمیت دارد، تلاش خالصانه نیروی انتظامی بود که باعث شد نه‌تن‌ها کوچک‌ترین آسیب و خسارتی به زائران و مجاوران تحمیل نشود بلکه امنیتی مثال‌زدنی در سطح شهر و استان برقرار باشد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها در کنار مردم و سایر نهادهای امنیت ساز سعی در ایفای مأموریت خود دارد. تقدیم ۵۲ شهید از افسران فداکار فراجا از ابتدای سال جاری تاکنون اثبات این ادعاست که از این میان، ۶ شهید از خراسان رضوی بوده و برخی در جریان پرونده‌هایی از مأموریت‌های فرااستانی به فیض شهادت نائل شدند تا در نهایت، امنیت برای هم‎استانی‌های عزیز حاصل شود.

رصد لحظه‌به‌لحظه ۸۵۰ کیلومتر از مرزهای استان

سردار تقوی با بیان اینکه در سال جاری با بیش از ۴۳ هزار متجاوز مرزی که قصد ورود غیرقانونی به کشور را داشتند، برخورد شده است، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز مجاهدت‌هایی که به‌صورت شبانه‌روزی در برخورد با عناصر ضدامنیتی و مجرمان صورت می‌گیرد، در ۸۵۰ کیلومتر مرزهای خراسان رضوی است و فرماندهی مرزبانی در تعامل کامل با مرزنشینان، وجب‌به‌وجب از مرزهای استان را تحت رصد دارد و با این حضور مقتدرانه از فعالیت باندهای قاچاق مقابله می‌کند. 

وی تأکید کرد: روزانه بیش از پنج هزار نفر از مرزهای مشترک استان با کشور افغانستان و ترکمنستان تردد می‌کنند و تلاش مرزبانان قهرمان بر تسهیل ترددهاست، اما مشروط بر اینکه همه‌چیز در مدار قانون باشد.

افزایش ۱۷ درصدی تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری در استان

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح برخی جزئیات مربوط به اقدامات پلیس راهور در محورهای مواصلاتی استان هم گفت: افزایش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به جرح در جاده‌های بین‌شهری و خیابان‌های درون‌شهری در سطح استان، موضوعی نیست که نیروی انتظامی بتواند آن را نادیده بگیرد. همکاران ما در پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان تلاش دارند تا رانندگی اصولی در همه ترددهای جاده‌ای و شهری حاکم شود و به همین دلیل از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم تا بیشتر به مقررات تمکین کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از ۲۸ هزار نفر از جوانان مشتاق به خدمت در رده‌های مختلف نیروی انتظامی مشغول سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی هستند. ما به این جوانان افتخار می‌کنیم و این امکان فراهم است که برای متقاضیان، فرآیند گزینش نیز در بخش‌های مختلف انتظامی کشور دنبال شود.

پایان پیام/

کد خبر 1727318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha