راهیابی دو منتخب قرآنی به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف

دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: دو تن از شرکت کنندگان در رشته های آوایی قرآن کریم این شهرستان به مرحله کشوری راه یافتند.

حسینعلی ظفری، دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این برگزیدگان در مرحله نیمه نهایی در سطح قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (ع) شمال شرق کشور و راهیابی به مرحله نهایی موفق به کسب رتبه های نخست شدند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته حفظ سه جزء سعیده آدینه پور رتبه نخست و قرائت تحقیق عاطفه رضایی کلاته بالی رتبه نخست را کسب کردند.

ظفری عنوان کرد: امسال 450 نفر از این شهرستان در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه شرکت کردند که در مقایسه با سال گذشته که 70 نفر شرکت کرده بودند؛ رشد 650 درصدی داشته و  شهرستان شیروان رتبه اول را در ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی استان کسب کرده است.

 دبیر برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: این مسابقات در بخش معارف عمومی، تخصصی، بخش گروهی، بخش آوایی انفرادی برگزار شد که شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت، دعا خوانی، اذان، مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم، ترجمه سوره های یاسین و الرحمن، معارف قران کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

ظفری با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران بالای 18 سال برگزار شد، اضافه کرد: 450 شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رده های سنی مختلف با یکدیگر رقابت کردند.

 

 

کد خبر 1727344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha